تسهیلات اشتغال زایی به 500 مددجوی بهزیستی زنجان اختصاص یافت

تسهیلات اشتغال زایی به 500 مددجوی بهزیستی زنجان اختصاص یافت

تسهیلات اشتغال زایی به 500 مددجوی بهزیستی زنجان اختصاص یافت

به گزارش پارس نیوز،  محمد محمدی افزود: یکی از اصلی ترین رویکرد بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف تحت پوشش در زمینه اشتغال ، مسکن و.... است که با ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از تسهیلات شرایط بهتری برای افراد معلول و خانوادهایشان فراهم می گردد.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال زایی بصورت قرض الحسنه توسط بانک های عامل ملی ، کشاورزی ، توسعه تعاون ، مهر ایران ، صادارت ، ملت ، مسکن ، رفاه کارگران ، تجارت ، پارسیان و سپه پرداخت می شود.

محمدی اطر نشان کرد : بر این اساس 537 نفر از مددجویان به بانکهای عامل معرفی شده و تسهیلات در دست اقدام جهت پرداخت و با استفاده از منابع 36 گانه اشتغال تحقق یافته از قبیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه صورت پذیرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد : عنوان طرح های پرداخت شده در زمینه های دامداری ، کشاورزی ، تولیدی پوشاک ، قالیبافی ، صنایع دستی ، مغازه خواربار فروشی و... است که از این طریق جامعه هدف با دستیابی به درآمد قابل قبول از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند.

محمدی افزود: تحت پوشش بودن مددجویان بیکار و متقاضی شغل را از شرایط استفاده از تسهیلات اشتغالزایی بر شمرد و گفت : بهزیستی همچنین به منظور تثبیت اشتغال های ایجاد شده سهم بیمه خویش فرمایی معلولین و مددجویان اشتغال یافته را بمدت 5 سال پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه 278 نفر از مددجویان بهزیستی در سال 95 از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شدند تصریح نمود : در سال گذشته مبلغ 57 میلیارد و 530 میلیون ریال از سوی بانک های عامل به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای مشوق های حمایتی از قبیل کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان با هدف ایجاد اشتغال پایدار بیش از 500 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند

محمدی گفت : منابع 36 گانه اشتغال تحقق یافته از قبیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، سرمایه کار، مشوق های بیمه ای، الگوی استاد و شاگردی ، الگوی همیار زنان و مشاغل خانگی انجام گرفته است.

وی افزود : آماده سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی ها، علایق، ظرفیت ها وآموزشهای مختلف اعم از فنی و حرفه ای، مهارتهای کسب و کارو مهارتهای زندگی را در جهت استفاده از فرصت های شغلی بکار می بندند