ساخت نخستین پارک ویژه معلولان در مازندران آغاز شد

ساخت نخستین پارک ویژه معلولان در مازندران آغاز شد

ساخت نخستین پارک ویژه معلولان در مازندران آغاز شد

ساخت نخستین پارک ویژه معلولان مازندران عصر پنجشنبه همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل حراست بهزیستی کشور در شهرستان آمل آغاز شد.

این پارک در زمینی به مساحت 800 متر مربع در منطقه ' امت آباد ' ساخته می شود.

زمین این پارک را شهرداری آمل در اختیار قرار داده و ساخت آن را اداره کل راه و شهرسازی مازندران با 6 میلیارد و 500 میلیون ریال انجام و تا پایان سال97 به بهره برداری می رساند.
رئیس اداره بهزیستی آمل هدف از ساخت پارک ویژه معلولان را دسترسی آسان تر این قشر برای بهره مندی بیشتر از امکانات تفریحی از جمله وسایل بازی و دستگاههای ورزشی ویژه افراد معلول و کم توان برشمرد.
وحید حسین زاده گفت که در داخل این پارک کتابخانه ویژه نابینایان ، سالن گلبال نابینایان و دیگر امکانات فرهنگی رفاهی برای معلولان ایجاد خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که این پارک تا هفته دولت سال آینده تکمیل و برای بهره برداری در اختیار جامعه معلولان شهرستان آمل قرار گیرد.
حسین زاده همچنین گفت که با حضور مدیرکل حراست بهزیستی کشور یک واحد مسکونی برای خانواده دارای دومعلول، مرکز مشاوره و خدمات اجتماعی، مرکز اقامتی میان مدت بخش خصوصی و یک طرح تولیدی واشتغالزایی ویژه جامعه هدف معلولان در آمل بهره بردرای شد.
وی افزود : خانه نگهداری کودکان امام سجاد (ع) در 3 طبقه و برای نگهداری بیش از 20 کودک یتیم بی سرپرست و با هزینه 500میلیون تومانی نیکوکاران شهرستان آمل در مدت یک سال ساخته شده است.
او ادامه داد : یک کلینیک مددکاری و چند مهدکودک شهری و روستایی از دیگر طرح هایی بوده که همزمان با گرامیداشت دهه مبارکه فجر در این شهرستان افتتاح شد.
رئیس بهزیستی آمل با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها برای 40 نفر نیز اشتغالزایی شده است، گفت: در مجموع حدود 35میلیارد ریال نیز توسط نیکوکاران وبخش خصوصی هزینه شده است.
بیش از6هزار خانوار معلول در شهرستان حدود 405هزار نفری آمل از خدمات اداره بهزیستی این شهرستان بهره مند می شوند.