میزبانی قم از مرحله نهایی لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر ایران

میزبانی قم از مرحله نهایی لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر ایران

میزبانی قم از مرحله نهایی لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر ایران

شهر قم دهه دوم بهمن ماه از مرحله نهایی رقابت مدعیان صعود به فصل آینده لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های کشور میزبانی می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن بسکتبال با ویلچر فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین امسال مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور با حضور چهار تیم در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده است.

بر این اساس دیدارهای مرحله نخست فصل 1396 لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر مردان ایران به میزبانی هیات فارس، مرحله دوم به میزبانی هیات اردبیل و مرحله سوم به میزبانی هیات هرمزگان به انجام رسید و اکنون نوبت به برگزاری دیدارهای مرحله چهارم و پایانی به میزبانی قم رسیده است.

در مرحله نخست این رقابت‌ها در فارس تیم اتحاد معصومیه قم دو حریف خود را شکست داد و مقابل میزبان شرکت خورد اما شاگردان عباس خاکی در تیم اتحاد قم در مراحل دوم و سوم موفق به شکست هر سه حریف خود شدند و بدین‌ترتیب با کسب هشت پیروزی و تنها یک باخت در صدر جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند.

انجمن بسکتبال با ویلچر ایران برای برگزاری دیدارهای مرحله نهایی به میزبانی تیم اتحاد معصومیه قم در روزهای نوزدهم و بیستم بهمن ماه برنامه‌ریزی کرده است و این مرحله از رقابت‌ها به میزبانی سالن ایثار در منطقه جمهوری قم به مدت دو روز به انجام خواهد رسید.

در روز نخست این رقابت‌ها یعنی پنجشنبه نوزدهم بهمن ماه تیم اتحاد معصومیه قم در دو نوبت صبح و و عصر با تیم‌های هیات اردبیل و هیات هرمزگان دیدار می‌کند و دیدار تعیین کننده و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمان روز جمعه بیستم بهمن بین اتحاد مصعومیه قم و جانبازان فارس به انجام خواهد رسید.

تیم اتحاد معصومیه قم در حالی صدرنشین مسابقات این فصل لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های کشور است که سال گذشته در لیگ دسته دوم ایران با هدایت عباس خاکی سرمربی سابق ایثار قم و داداشی کهریزک و مربی تیم ملی در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل به مقام قهرمانی دست یافته است