چند خبر از فدراسیون جانبازان و معلولین

چند خبر از فدراسیون جانبازان و معلولین

چند خبر از فدراسیون جانبازان و معلولین

 

رقابت های لیگ برتر والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر با برگزاری چند دیدار در شهرهای مختلف کشور پیگیری شد.

به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین، هفته اول از دور برگشت رقابت های لیگ برتر والیبال نشسته، با برگزاری ۶ دیدار آغاز شد. اصفهان، آبادان، بابلسر و تبریز طی روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه، میزبان این مسابقات بودند.

نتایج این رقابت ها به شرح زیر است:

ذوب آهن ۳ – هیات اراک ۲

ذوب آهن صفر – هیات قم ۳

پالایش نفت آبادان ۳ – هیات اراک صفر

پالایش نفت آبادان صفر – هیات قم ۳

جامعه معلولین مازندران ۳– روان کارهای گلستان، صفر

گسترش فولاد ۳ – شهرداری ارومیه، صفر

با پایان یافتن رقابت های این هفته، مسابقات هفته دوم از دور برگشت طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه به میزبانی آبادان، اصفهان، اراک و قم برگزار خواهد شد.

همچنین رقابت های هفته دوم از دور برگشت لیگ برتر بسکتبال با ویلچر به میزبانی اصفهان و اراک ۶ بهمن برگزار شد. نتایج این مسابقات به شرح زیر است:

مخابرات اصفهان ۶۸ – ملی حفاری ایران ۷۷ (میزبان اصفهان)

هیات اراک ۵۹ – آسایشگاه فیاض بخش مشهد ۶۶ (میزبان اراک)

با پایان یافتن رقابت های این هفته، مسابقات هفته سوم از دور برگشت ۲۷ بهمن ماه به میزبانی باشگاه ملی حفاری ایران و هیات اراک برگزار خواهد شد.

 

*برگزاری دومین اردوی والیبال نشسته با ۱۸ بازیکن

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته از آغاز دور جدید تمرینات این تیم از ۱۰ بهمن خبر داد. وی در این خصوص گفت: تیم ملی در سال آینده سه رویداد مهم را پیش رو دارد که به صورت تقریبی برای هر کدام برنامه ریزی کوتاه مدت سه ماهه انجام شده است.

رضایی افزود: مسابقات لیگ جهانی به میزبانی تبریز که اواخر فروردین ماه سال آینده برگزارمی شود، مسابقات جهانی هلند در تیر ماه و بازی های پاراآسیایی جاکارتا که اواخر مهر ماه برگزار می شود، رویدادهای پیش روی تیم ملی هستند که اردوهای تیم ملی برای آمادگی در هر سه رویداد تدارک دیده شده اند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته خاطر نشان کرد: در اردوی دوم از ۱۸ بازیکن دعوت بعمل آمده که از ۹ بهمن وارد کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولین خواهند شد و از ۱۱ اسفند هم سومین و آخرین اردوی تیم ملی در سال جاری برگزار خواهد شد. البته باید گفت که تا پایان سال بیشتر بر تقویت آمادگی جسمانی و تمرینات تاکتیکی تمرکز داریم.

وی گفت: از ۱۸ نفری که در این دو اردو حضور دارند ترکیب تیم ملی برای مسابقات لیگ جهانی را انتخاب می کنیم و اگر در این بین بازیکنان خوبی از لیگ های داخلی شناسایی شوند، به اردوهای مسابقات جهانی و پاراآسیایی دعوت خواهند شد.

داود علیپوریان، محمد خالقی، صادق بیگدلی (تهران)، مهدی بابادی (خراسان‌رضوی)، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد، مجید لشکری، امیرحسین کفشدار (مازندران)، میثم علیپور(گیلان)، مهرزاد مهروان (البرز)، محمدرضا سبحانی (اصفهان)، احمد ایری، آرش خرمالی، آرش قرهقاپلو، محمد نعمتی (گلستان)، حسین گلستانی (قم)، عیسی زیراهی (مرکزی)، حسین فرزانه (قزوین)، ۱۸ ملی پوش دعوت شده به این اردو هستند که از ۹ بهمن ماه وارد محل برگزاری تمرینات می شوند.

هادی رضایی به عنوان سرمربی، علیرضا معمری و بهمن تاروردی زاده به عنوان مربیان تیم ملی بر تمرینات نظارت دارند و محمد صفری نیزبه عنوان فیزیوتراپ در کنار ملی پوشان حضور دارد.

دومین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه به سرپرستی فرشید عاشوری در تهران، کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولین برپا خواهد بود.

 

*قرار گرفتن نام ۵ ملی پوش پاراتکواندو در میان ۳ رده اول رنکینگ جهانی

مسعود لشگری رئیس انجمن پاراتکواندو از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور به میزبانی هیات تکواندو تهران و همکاری فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری این مسابقات انجام شده و این رقابت ها از ۱۸ بهمن در مجموعه ورزش شهید کبکانیان تهران برگزار خواهد شد.

لشگری افزود: بهترین نفرات و ورزشکاران شاخص این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت می شوند و در صورت تصویب اعزام های ملی در سال آینده، در ترکیب تیم قرار خواهند گرفت.

رئیس انجمن پاراتکواندو خاطر نشان کرد: سال گذشته ی میلادی برای پاراتکواندو کشورمان با افتخارات زیادی همراه بود، کسب عنوان چهارم از مسابقات جهانی انگلستان، عنوان قهرمانی از مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی و عنوان قهرمانی از مسابقات جهانی آیواز پرتغال، و نیز درخشش تک تک ملی پوشان باعث شد تا در تازه ترین رنکینگ جهانی که در پایان ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ منتشر شده است، ۲ ورزشکار در رده اول، دو ورزشکار در رده دوم و یک ورزشکار در رده سوم قرار گیرند.

وی گفت: در نشست هایی که با مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین داشته ایم، لزوم حضور در رویدادهای برون مرزی تشریح شد و تقویم اعزام های سال ۲۰۱۸ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی در خصوص حمایت از اعزام های برون مرزی این انجمن در سال آینده اعلام نظر شود.

لشگری در ادامه اضافه کرد: از آنجا که شرکت در هر یک از مسابقات دارای امتیاز ویژه ای است که در نهایت منجر به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد شد، و همین طور باعث ارتقا جایگاه ملی پوشان در جدول رنکینگ جهانی می شود، می بایست تا جایی که مقدور است در این مسابقات حضور داشته باشیم.

در جدید ترین رده بندی جدول رنکنیگ جهانی سال ۲۰۱۸ ملی پوشان کشورمان به شرح زیر در جایگاه های اول تا سوم جهان قرار گرفتند:

مهدی پور رهنما در وزن ۷۵- کیلوگرم (کلاس K44) نفر اول

سعید صادقیان پور در وزن ۶۱- کیلوگرم (کلاس K42) نفر اول

اصغر عزیزی در وزن ۷۵+ کیلوگرم (کلاس K44) نفر دوم

احمد نریمانی در وزن ۷۵+ کیلوگرم (کلاس K42) نفر دوم

محمود جعفرزاده در وزن ۷۵- کیلوگرم (کلاس K44) نفر سوم