ویلچر رباتیک در خدمت توان یابان

ویلچر رباتیک در خدمت توان یابان

ویلچر رباتیک در خدمت توان یابان

ژاپنی ها صندلی چرخ دار رباتیک را برای معلولین و افراد کهنسال ساخته اند که بسیار راحت بوده و قابلیت دسترسی افراد به موقعیت های مختلف را دارد و زندگی را برای آنها خوشایند می کند.

صندلی چرخ دار (ویلچر)  یکی از نیازهای اصلی معلولین و افراد کنهسال است ولی حتی پیشرفته ترین ویلچرها  نیز راحت نیستند چون قابلیت تنظیم در شرایط مختلف به خصوص در خانه را ندارند. اخیرا ژاپنی ها ویلچر رباتیکی را ساخته و روانه بازار خود کرده اند که  کاربران آن می توانند  بر موانع محیطی غلبه کرده و زندگی آسانی را تجربه کنند.

این ویلچر رباتیک Rodem نام دارد  و به کاربر اجازه چرخش، تنظیم ارتفاع، کنترل از راه دور را می دهد . کاربر به راحتی می تواند ارتفاع صندلی خود را با نقاط مختلف خانه تنظیم کرده و  بالا و پایین ببرد. به عبارتی توان یابان به راحتی می توانند قد خود را با روشویی خانه خود  تنظیم کرده و مسواک بزنند. یا قد خود را با میز آشپزخانه ، کابینت ها و ... تنظیم کرده کارهای روزمره را انجام دهند.

با این ویلچر رباتیک معلولین می توانند به آسانی از تخت و توالت استفاده کنند. حتی در گفت و گوها می توانند قد خود را برای مکالمه رو در رو با مخاطب خود تنظیم کنند. مهمتر اینکه در حالت نشسته وزن بدن در سراسر قفسه سینه، زانو و پایین بدن پخش می شود و کاربر احساس خستگی نمی کند.

 این ویلچر با برنامه ای که روی تلفن همراه هوشمند نصب می شود، قابلیت کنترل از راه دور دارد بنابراین کاربر می تواند  ویلچر را به کنار تخت خود فراخواند و یا از سر راه بردارد . باتری آن قابلیت 8 ساعت کار را دارد و کاربر می تواند تا 3 کیلومتر و  با سرعت 6 کیلومتر در ساعت  در محیط اطراف خود حرکت کند.

Rodem  اکنون با قیمت 8700 دلار در ژاپن به فروش می رسد و قرار است در سال 2018 به بازار انگلستان وارد شود. البته سازندگان آن ابراز امیدواری کرده اند در آینده نزدیک بسیاری از معلولین و کهنسالان بتوانند از این ویلچر استفاده کنند، چرا که هدف آنها افزایش توانایی ها در زندگی توان یابان است.