راه اندازی پارک ویژه معلولین

راه اندازی پارک ویژه معلولین

راه اندازی پارک ویژه معلولین

کاظم کمالی نسب، معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در همایش معلولین که در سرای محله زرگنده برگزار شد، گفت: همزمان با راه اندازی «مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان»، پارک اسباب بازی ویژه این قشر از جامعه در بوستان شریعتی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: بازی درمانی یکی از فعالیت های بوستان اسباب بازی است که با همراهی متخصصین توانبخشی انجام می شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 افزود: "مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان» به منظور فراهم کردن فضایی مناسب برای بهبود مشارکت معلولین و سالمندان در امور اجتماعی باهمکاری گروه کار درمانی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه شهید بهشتی، کانون سلامت و مشارکت اجتماعی نسیم افتتاح خواهد شد. 

کمالی نسب خاطرنشان کرد: در این مرکز امکاناتی از قبیل ارائه بسته های آموزشی، برپایی 14 عنوان کارگاه تخصصی ویژه معلولین، جلسات مشاوره و کارگاه های آموزشی به سالمندان، معلولین و خانواده هایشان ارائه می شود.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3، اصلی ترین فعالیت این مرکز، جلب مشارکت اجتماعی معلولین است. وی ابراز کرد: باتوجه به جمعیت قابل توجه معلولین درکشور از جمله اهداف مهم این مرکز بستر سازی جهت استفاده از توانمندی ها و ظرفیت معلولین عزیز می باشد. توان یابان عزیز بارها نشان داده اند که می توانند در عرصه های کاری و تحصیلی و هنری با اراده های بزرگ خود محدودیت های کوچک را از پیش پای خود بردارند.

کمالی نسب خاطرنشان کرد: «مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان» در دو طبقه به مساحت 300 متر مربع است که شامل: اتاق کار درمانی، اتاق مخصوص کم بینایان و نابینایان، سالن اجتماعات و .... می باشد. در پایان همایش معلولان، از دبیران کانون های معلولان و کارکنان معلول منطقه 3 نیز تقدیر شد.