محسنی بندپی: تنها ۲۵درصد مکان زندگی معلولان مناسب‌سازی شده است

محسنی بندپی: تنها ۲۵درصد مکان زندگی معلولان مناسب‌سازی شده است

محسنی بندپی: تنها ۲۵درصد مکان زندگی معلولان مناسب‌سازی شده است

رییس سازمان بهزیستی معتقد است که تنها 25 درصد مکان زندگی برای معلولان در ایران مناسب‌سازی شده است.

محسنی بندپی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان جهرم گفت: در سه سال گذشته تاکنون راهبرد توسعه‌ اقدامات پیشگیرانه در زمینه‌ی شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های این سازمان بوده است .

وی با اشاره به اینکه برای ۷۵ درصد کودکان زیر یک سال اقدامات غربالگری در زمینه های شنوایی و بینایی و غیره  انجام می‌شود، افزود: برای بیش از ۳ میلیون کودک غربالگری چشم انجام می‌دهیم .

وی با بیان اینکه در بحث اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی اقدام و عمل بر عهده‌ی سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: سامانه‌ی تلفنی ۰۹۶۳۸ جهت مشاوره ایجاد شده است .

بندپی با بیان اینکه لایحه‌ حمایت افراد دارای معلولیت توسط دولت تهیه شده است، اظهار داشت: تنها ۲۵ درصد مکان زندگی معلولان مناسب‌سازی شده است که در این زمینه‌ها بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم .

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۳ درصد استخدامی ادارات باید از قشر معلولین جامعه باشد گفت: در صورت تخطی، طبق قانون با مسئولان ادارات برخورد می شود .

وی با اشاره به اینکه به خانواده‌هایی که دارای دو معلول به بالا هستند کمک هزینه‌ تهیه‌ مسکن اعطا می‌شود، تصریح کرد: تا کنون بیش از  ۱۱ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اگر فردی موفق به ثبت‌نام نشده می‌تواند اقدام کنند .

عبادالله رامش‌خواه، رئیس اداره‌ بهزیستی جهرم نیز گزارشی از عملکرد این اداره ارائه داد و گفت: در شهرستان جهرم 4000 معلول که پرونده آنها در مرکز توانبخشی است وجود دارد و ۶۰۰ مستمری‌بگیر و نزدیک به ۲۳۰ خانواده تحت پوشش این اداره هستند که زنان خانواده سرپرستی آنها را به عهده دارند .

رامش‌خواه افزود: علی رغم اینکه با کمبود بودجه و ارائه تسهیلات و واگذاری مسکن و اشتغال معلولان با مشکل مواجه هستیم اما با تمام توان برای حل مشکل معلولان تلاش می‌کنیم