طرح های خوبی برای معلولان توسط پویش مردمی ترافیک اصفهان در حال اجراست

طرح های خوبی برای معلولان توسط پویش مردمی ترافیک اصفهان در حال اجراست

طرح های خوبی برای معلولان توسط پویش مردمی ترافیک اصفهان در حال اجراست

' غلامرضا پسته ای ' افزود: گام نخست حمایت از حقوق ترافیکی معلولان، فرهنگ سازی است تا مردم به این باور قلبی برسند که معلولان نیز همانند دیگران از حقوق یکسان برخوردار هستند.
وی با اشاره به حقوق ترافیکی معلولان اظهارکرد: کودکان و بزرگسالان معلول برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت عزیمت به مدرسه و محل‌ کار با مشکل مواجه هستند.
مدیرعامل مجمع تشکل های معلولان استان اصفهان افزود: در این میان اعضای شورای شهر رویکرد مثبتی نسبت به معلولان دارند و مشکلات معلولان برای دسترسی به امکانات شهر در شرف برطرف شدن است.
وی اضافه شدن اتوبوس‌های مناسب سازی شده معلولان به ناوگان اتوبوسرانی را نشاندهنده توجه مدیریت شهری به تامین نیازهای معلولان بیان کرد.
وی افزود: ایجاد ایستگاه های مناسب برای سوار و پیاده شدن معلولان باید در اولویت قرارگیرد تا زمینه ‌ای ایجاد شود که معلولان را به عنوان یک شهروند درجه یک مورد توجه قرار گیرند.
پسته‌ای با اشاره به راه اندازی پویش مردمی حمایت از معلولان توسط پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، گفت: این پویش کار بسیار پسندیده و تاثیر گذاری است و در صورتیکه ادامه پیدا کند بزودی به نتایج مثبتی دست می یابد زیرا زمانی که مردم شاهد حساسیت رسانه‌ها و مسئولان نسبت به این موضوع باشند، ذهنت آنها نسبت به این موضوع نیز باز می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در چهاردهمین جلسه شور گفت: بهبود نیازها و خواسته‌های معلولین، مورد توجه شورای شهر و کمیسیون های مرتبط شورا بوده است.
فتح‌الله معین با اشاره به وظیفه مدیریت شهری در قبال معلولین اظهارکرد: شهرداری باید در مناسب سازی محیط شهری و ساخت و ساز پروژه‌ها رفع مشکلات تردد معلولین مد نظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری در تمامی ابعاد به فکر معلولین است و وظیفه دارد تا شهر را برای حضور آنان آماده کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: احقاق حقوق معلولان تنها با همکاری و وفاق سایر دستگاه ‌ها محقق می‌ شود.
معین با بیان اینکه معلولان دارای استعدادهای ویژه‌ای هستند، افزود: این عزیزان با وجود مشکلات خاصی که دارند، توانسته‌اند از سد مشکلات عبور کنند و توانایی‌ های خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
وی با بیان اینکه باید امکانات اولیه برای تردد معلولان در شهر باید وجود داشته باشد، اضافه کرد: بهبود نیازهای این قشر از جامعه مورد توجه شورای شهر و کمیسیون های مربوطه شورای شهر اصفهان است.
پویش مردمی حمایت از حقوق ترافیکی معلولان 'هوای معلولان شهرم را دارم' همزمان با 12 آذر روز جهانی معلولان و هفته حمایت از معلولان در اصفهان راه اندازی شد.
این پویش مردمی، گامی است تا حمایت از معلولان از مرز شعار به مصداق عمل رسانده شود و احترام به حقوقی که در عرصه شهری و ترافیکی نباید به فراموشی سپرده شود همگانی شود.
هم اکنون در استان اصفهان 120 هزار نفر با انواع معلولیت ها زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که 65 درصد آنها را مردان و 35 درصد آنان را زنان تشکیل می ‌دهند.