رعایت قانون سه درصد استخدام معلولان

رعایت قانون سه درصد استخدام معلولان

رعایت قانون سه درصد استخدام معلولان

کارشناس دفتر توانمندسازی اداره کل بهزیستی یزد گفت: انتظار این نهاد از اداره ها و سازمان های دولتی استان رعایت قانون سه درصد استخدام معلولان در جذب نیروی انسانی است.

محمود آسایش روز دوشنبه در اجرای نظارت بر طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در اردکان افزود: فعالیت در مشاغل مناسب زمینه ساز تامین نیازهای خانواده ها در حوزه های مختلف است و نبود بهره مندی روشندلان از فرصت های شغلی مناسب مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی را برای آنان در پی دارد.
وی ضمن قدردانی از خدمات تسهیل گر روستای هفتادر که در اجرای طرح یاد شده و رفع نیازمندی ها و مشکلات معلولان روستایی تلاش می کنند ، خواهان بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای خدمت به معلولان شد.
آسایش همچنین در حاشیه بازدید از اجرای طرح یادشده ، با خانواده راضیه عامری دانشجوی کارشناسی ارشد و روشندل موفق روستای یادشده دیدار کرد.
وی در این دیدار اظهار کرد که مشکل خانواده های نابینایان بحران استقلال فرزند است که پس از فوت وابستگان، فرد معلول بتواند به تنهایی زندگی خود را اداره کند.
کارشناس بهزیستی استان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ های بالقوه نابینایان و افراد کم‌بینا تاکید کرد: باید بتوان از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کرد.
عامری روشندل توانمند اردکانی که مادر خود را در نوجوانی از دست داد، با پدر سالمند و برادر کم بینای خود زندگی می کند، در این دیدار گفت : یکی از دغدغه های خانواده نابینایان ، ارتباطات اجتماعی آنهاست، اینکه او بتواند روابط عام اجتماعی داشته باشد، ازدواج کند یا توانمندی خود را در عرصه اجتماعی به مرحله ظهور برساند .
این دانشجو روشندل کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور یزد اشتغال و نبودن کار مناسب را مهمترین و اصلی ترین دغدغه نابیناییان عنوان کرد و گفت : در بیشتر مواقع این دغدغه و مشکلات مورد بی توجهی قرار می گیرد
در این دیدار از طرف بهزیستی اردکان به رسم یادبود به مناسبت تلاش ها و کسب موفقیت این روشندل روستایی از وی تجلیل شد.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.