سه خبر از ورزش جانبازان و معلولین

سه خبر از ورزش جانبازان و معلولین

سه خبر از ورزش جانبازان و معلولین

سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین از پایان اردوهای تیم ملی پاراتیراندازی خبر داد

به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولین، مجید کهتری سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین در پایان اولین اردوی آمادگی بازی های پاراآسیایی جاکارتا صحبت کرد.

وی در خصوص این اردو گفت: برای آمادگی حضور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا 12 مرحله اردو پیش بینی شده که اولین آن با حضور 16 کماندار از 7 تا 17 آبان ماه برگزار شد و از این پس به صورت مرتب هر ماه یک اردو خواهیم داشت.

کهتری افزود: یک اتفاق بسیار خوب که در سلسله اردوهای جاکارتا افتاده است، تدوین برنامه شخصی برای هر ورزشکار از اولین اردو تا آخرین اردو است. به این صورت که با توجه به شرایط فیزیکی، تکنیکی و سایر موارد، هر ورزشکار طی این 12 اردو برنامه ای شخصی دارد و کادر فنی بر اساس آن برنامه با ورزشکار کار می کند. در این برنامه به صورت دقیق شرایط فعلی ورزشکار ذکر شده و اینکه قرار هست چه طور و چه زمانی به اوج آمادگی برسند نیز پیش بینی شده است.

رئیس انجمن تیر و کمان خاطر نشان کرد: علاوه بر این برنامه ی شخصی، برنامه ای نیز برای ورزشکاران در فواصل بین اردویی تدوین شده تا از آمادگی آنها در زمانهایی که تمرینات تیم ملی متوقف است، کاسته نشود.همچنین ناظرانی نیز از سوی انجمن برای مشاهده شرایط تمرینی و نظارت بر روند تمرینات کمانداران به شهرهای محل سکونت آنها اعزام می شوند و به صورت کلی می توان گفت دراین یکسال همه چیز کاملا تحت کنترل است.

وی گفت: زمانی که ملی پوشان وارد اردوی بعدی می شوند نیز از آنها تست هایی به عمل می آید که مشخص شود در این فاصله چه قدر تمرین داشته اند و البته باید بگویم که ورزشکاران ملی پوش نه تنها در این فاصله افت نمی کنند، بلکه بیشتر از برنامه هم تمرین می کنند و همگی نسبت به حفظ آمادگی و تمرینات خود متعهد هستند.

کهتری تصریح کرد: باتوجه به نزدیک شدن به فصل سرما، تمرینات بدن سازی بیشتر برگزار می شود و باید گفت به نسبت این چند سال جدی ترین تمرینات بدن سازی را در این سلسله اردوها خواهیم داشت و تا زمانی که هوا مساعد شود، تقریبا تا اردیبهشت ماه، ادامه دارد. البته پیش بینی شده در محل تمرینات، مکانی ایجاد شود که کمانداران دور از سرما بتوانند تیر هم بزنند.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: در خصوص ترکیب نهایی باید گفت که همیشه احتمال تغییر وجود دارد و هر اتفاقی اعم از آسیب دیدگی و شرایط کمانداران و ... ممکن است نفرات را جابجا کند. ضمن اینکه اگر فردی که در حال حاضر در ترکیب تیم نیست به کادر فنی مراجعه و اظهار کند که به صورت انفرادی تمرین کرده و شرایط خوبی دارد، از آن فرد طی چند مرحله رکوردگیری می شود و چنانچه واقعا در شرایط بسیار مطلوبی باشد به تیم اضافه خواهد شد البته به شرط آنکه زمان کافی وجود داشته و کماندار مورد نظر نیز در شرایط بسیار مطلوبی باشد.

رئیس انجمن تیراندازی با کمان افزود: در بازی های پاراآسیایی قبل 5 مدال کسب کردیم که 4 مدال آن طلا بود و نتیجه ی بسیار مطلوبی به شمار می رود. در مجموع نیز اول آسیا شدیم و امیدواریم که مواد تیمی نیز در مسابقات وجود داشته باشد تا در مجموع انفرادی، میکس و تیمی بتوانیم حداکثر مدال های موجود را کسب کنیم.

وی در پایان گفت: اردوی اول بسیار خوب برگزار شد و ملی پوشان تمرینات بدن سازی خوبی را پشت سر گذاشتند و باید اعلام کنم که بسیاری از کمانداران رکوردهایی بالاتر از اردوهای چین هم به ثبت رساندند و این نشان می دهد در این فاصله خوب کار کرده اند و امیدوارم با همین شرایط بتوانیم نتیجه ای بسیار مطلوب در بازی های پاراآسیایی جاکارتا کسب کنیم.

*سومین مرحله اردوی تیم ملی پارا تنیس روی میز جوانان در بخش بانوان برگزار می شود

تیم ملی تنیس روی میز بانوان جوان دارای معلولیت برای حضور در سومین اردوی بازی های پاراآسیایی 20 آبان ماه وارد تهران می شوند. مریم گیلانی (مازندران)، فرزانه سهرابی (البرز)، شیما سیاهیزاده (خوزستان)، فاطمه محمدی، زهرا انصاریان (خراسانرضوی)، آیدا فاضلنیا (تهران)، 6 ملی پوش دعوت شده به این اردو هستند که از 20 آبان ماه وارد محل برگزاری تمرینات می شوند.

زهرا کرم زاده و اشرف بلوچی به عنوان مربیان تیم ملی بر تمرینات ملی پوشان جوان نظارت دارند.

سرپرستی این تمرینات که از 21 تا 27 آبان ماه برگزار می شود نیز بر عهده ی زهرا کرم زاده است.

تیم ملی تنیس روی میز بانوان جوان دارای معلولیت کشورمان همراه با سایر ورزشکاران کاروان خلیج فارس، در سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان امارات حضور خواهد یافت.

*ترکیب نهایی تیم فوتبال پنج نفره تا ۳۰ آبان ماه اعلام می شود

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره از مشخص شدن ترکیب نهایی تیم در پایان اردوی بعدی یعنی ۳۰ آبان ماه خبر داد.

جواد فلفلی با اعلام این خبر گفت: اردوی تیم ملی از نهم آبان ماه آغاز شده و فردا به پایان می رسد. در این اردو چهار نفر خط خورده اند و ۱۱ نفر تمرینات خود را دنبال کردند.

وی افزود: بهزاد زادعلی اصغر، امیر پوررضوی، صادق رحیمی، محمدرضا مهنی نسب، حسین رجب پور، احمدرضا شاه حسینی، حجت مزارعی، رسول باصری و سامان اجرت دست، ورزشکاران نابینا و میثم شجاعیان و مهرداد عباسی دو دروازه بان ملی پوش هستند که به این اردو دعوت شده و تمرینات خود را انجام می دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره اظهار داشت: اردوی بعدی تیم ملی از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در تهران برگزار می شود و در پایان یک ورزشکار دیگر خط می خورد و ترکیب اصلی تیم ملی مشخص خواهد شد.

وی شرایط تیم ملی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ملی پوشان در شرایط خوبی هستند و در پایان اردوی بعد ورزشکاران مدال آور پارالمپیکی به زیارت عتبات عالیات مشرف خواهند شد. پس از بازگشت نیز اردوی پایانی برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال پنج نفره ۱۸ آذر ماه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی به کشور مالزی اعزام می شود و مسابقات از ۲۱ آذرماه آغاز می شود. تاکنون هفت تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام آمادگی کرده اند.