معابر ورامین برای تردد معلولین مناسبت نیست

معابر ورامین برای تردد معلولین مناسبت نیست

معابر ورامین برای تردد معلولین مناسبت نیست

محمدرضا میرزایی گفت: به منظور بررسی وضعیت معابر شهرستان ورامین ، گروهی از معلولان شهرستان شامل یک نابینا ، یک معلول ویلچیری و یک معلول جسمی به همراه نماینده بهزیستی ورامین مسیری را از میدان رازی تا میدان امام (ره) این شهر را طی کردند تا مشکلات پیاده روها و معابر را بررسی کنند.
وی افزود :عدم وجود رمپ در خیابان ها به سمت پیاده رو ، وجود پل های غیر استاندارد ، نصب میله در پیاده روها ، وجود چاله های متعدد در طول مسیر و عدم وجود رمپ در ورودی بانک ها از جمله مشکلاتی است که در معابر ورامین وجود دارد و هر یک می تواند عبور و مرور معلولان را با مشکل مواجه کند.
وی گفت : موزائیک هایی که به منظور تردد نابینایان در پیاده روهای ورامین نصب شده ، موزائیک های معمولی هستند که نمی تواند کمکی به ادامه مسیر روشندلان کند و این در حالی است که در برخی از مناطق این موزائیک ها در مسیردرخت و موانع قرار دارد.
وی اظهار کرد: اگر یک معلول ویلچیری بخواهد از خیابان به سمت پیاده رو حرکت کند، بدون کمک مردم این امکان برایش وجود ندارد و این مشکل در بسیاری از ادارات ورامین نیز وجود دارد.
میرزایی بیان کرد: معلولیت ، محدویت نیست ، بسیاری از معلولان شهرستان ورامین تحصیل کرده دانشگاه هستند و از ظرفیت و قابلیت های بی شماری برخوردارند که در صورت مساعد شدن شرایط حضور آن ها در جامعه ، به تنهایی می توانند فعالیت های اجتماعی خود را انجام دهند.
وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری های مسئولان و مناسب سازی معابر ، شرایط برخورداری تمامی معلولان ازامکانات شهرستان همچون افراد سالم جامعه فراهم شده تا مردم نیز به توانمندی های این جامعه آگاه شوند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.