دستورالعمل بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌ دانشگاه تهران تصویب می شود

دستورالعمل بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌ دانشگاه تهران تصویب می شود

دستورالعمل بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌ دانشگاه تهران تصویب می شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای تصویب دستورالعمل بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌ خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل ما امتیازات ویژه‌ای را برای دانشجویان معلول در دانشگاه قائل خواهیم شد.

دکتر مجید سرسنگی در همایش روز جهانی عصای سفید، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه تهران اعتقاد دارد که باید رابطه عمیقی با جامعه بر قرار کند و نباید فقط در چارچوب فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باقی بماند چرا که فعالیت‌های اجتماعی یکی از ارکان اساسی در پرورش دانشجویان این دانشگاه است. بنابراین خوشحال هستیم که این دانشجویان در کانون دانش‌پژوهان با آسیب بینایی توانسته‌اند فعالیت‌های خوبی انجام دهند و من مطمئن هستم ثمره این فعالیت‌ها و تجربه‌ها می‌تواند آنها را در جامعه موفق‌تر کند.

دکتر سرسنگی همچنین اظهار کرد: ما در دانشگاه تهران خیلی علاقه داریم که در حد بضاعت‌ خود مسائل و مشکلاتی که دانشجویان معلول با محدودیت بینایی با آن مواجه هستند را بر طرف کنیم. سال گذشته در همین همایش، بعضی از دانشجویان گلایه داشتند که چرا در سطح دانشگاه مسابقات ورزشی برای کم بینایان و نابینایان گذاشته نمی‌شود، خوشحال هستم که این خبر را اعلام کنم که امسال جشنواره ورزشی کم‌توانان جسمی (معلولین) و جانبازان دانشگاه تهران برگزار می‌شود، این برنامه اولین جشنواره ورزشی معلولین و جانبازان سراسر کشور است که دانشگاه تهران برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد برنامه‌های این چنینی انگیزه خوبی برای دانشجویان ایجاد کند که بتوانند با ورزش جسمشان را سالم‌تر و شاداب‌تر نگه دارند. همچنین ما در حال تهیه یک دستورالعمل برای بهبود کیفیت زندگی و تحصیل معلولان‌مان در دانشگاه تهران هستیم؛ یعنی می‌خواهیم از این به بعد در دانشگاه تهران قوانین داشته باشیم تا بر اساس آن دانشجویانی که محدودیت جسمانی دارند بتوانند بهترین امکانات را در دو سطح دانشجویی و کارکنان را در اختیار داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده این دستورالعمل را به هیئت رئیسه دانشگاه ارسال و پس از تصویب ابلاغ شود. بر اساس این دستورالعمل ما امتیازات ویژه‌ای را برای دانشجویان معلول در دانشگاه قائل خواهیم شد