ایجاد ۲۰۷ شغل برای معلولان استان سمنان

ایجاد ۲۰۷ شغل برای معلولان استان سمنان

ایجاد ۲۰۷ شغل برای معلولان استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۷ شغل برای معلولان استان ایجاد شد، گفت: اشتغال مهم‌ترین مسأله نابینایان است.

علیرضا ایزدپور عصر امروز در نشستی که به‌منظور بررسی مشکلات روشندلان استان سمنان و با حضور محمدرضا خباز در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا در استان وجود دارند که نابینایی بیش از ۷۰۰ نفر در استان سمنان شدید است.

وی به تعداد نابینایان به تفکیک شهرهای سمنان اشاره کرد و افزود: در شاهرود ۵۴۹ نابینا بیشترین تعداد، سمنان ۳۶۷، دامغان ۲۶۴، گرمسار ۱۵۵، سمنان،۳۶۷، گرمسار ۱۵۵، مهدی‌شهر ۱۰۷، میامی ۵۳، آرادان ۳۳ و سرخه نیز ۱۱ نابینا از خدمات بهزیستی بهره می‌گیرند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان بحث اشتغال‌زایی برای نابینایان را یک مسأله جدی عنوان کرد و مدعی شد: در سال گذشته برای ۱۲۰ نفر بستر شغلی «مقدمات برای جذب بازار کار» ایجاد شد.
ایزدپور با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه معلولان، ۲۰۷ مورد اشتغال ایجاد شد، بحث اشتغال نابینایان را پیچیده از سایر گروه‌های کم‌توان و معلول عنوان کرد.
وی از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان، تهیه وسایل کمک توان‌بخشی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ۳۰ میلیون تومان کمک نیز به هیأت ورزشی جانبازان و معلولان استان سمنان اختصاص یافت.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اعلام این خبر که در بخش تردد معلولان نیز اقداماتی صورت گرفته بیان کرد: با اعلام موافقت مراجع ذی‌ربط یک دستگاه مینی‌بوس به ناوگان تردد معلولان اضافه شده است.
ایزدپور با اشاره به اینکه برای تجهیز کتابخانه مرکز استان، ویژه روشندلان ۳۵ میلیون تومان هزینه شده، خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در این حوزه، تجهیز کتابخانه شاهرود است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی ادارات کل برای حضور نابینایان، اظهار کرد: ۲۰ امتیاز از جشنواره شهید رجایی به این مورد تعلق گرفته و این اقدام بسیار مثبتی است.