اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه توانبخشی بهزیستی در کشور

اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه توانبخشی بهزیستی در کشور

اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه توانبخشی بهزیستی در کشور

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی از اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید وسایل کمک توابخشی برای معلولان و مددجویان کشور خبر داد.

زهرا نوع پرست امروز در دومین کارگاه آموزشی 'پروژه نویسی' که با حضور معاونان توانبخشی بهزیستی استان‌های مختلف کشور در کرمانشاه برگزار شد، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در کشور وجود دارد و نزدیک به دو هزار مرکز بهزیستی به این معلولان خدمات ارائه می‌کنند.
وی از توزیع وسایل کمک توانبخشی در بین ۹۹ هزار معلول با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است که پیش بینی شده به ۱۲۰ هزار معلول از این طریق خدمات و تجهیزات توانبخشی ارائه شود.
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی اولویت خدماتدهی در حوزه وسایل کمک توانبخشی را برای کودکان اعلام کرد و افزود: امسال به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان برای تامین وسایل بهداشتی در نظر گرفته شده است.
نوع پرست همچنین نداشتن بیمه را مهمترین مشکل حوزه توانبخشی برشمرد و اظهار داشت: تحت پوشش بیمه نبودن باعث می‌شود برخی افراد در نوبت بمانند، اما اگر قانون جامع حمایت از معلولین بازنگری شود می‌توان امیدوار بود که این خدمات توانبخشی و کمک توانبخشی تحت پوشش بیمه برود.