۵۷ هزار متر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام شد

۵۷ هزار متر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام شد

۵۷ هزار متر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام شد

معاون فرماندار سلسله با اشاره به وجود ۲۰۰۰ هزار معلول جسمی- حرکتی در شهرستان سلسله، گفت: مطابق آمار ارائه شده، تاکنون در مجموع بیش از ۵۷ هزارمتر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام گرفته است.

مرتضی مهدوی کیا عصر امروز در جلسه کمیته مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه جانبازان، معلولان و سالمندان سرمایه‌های اجتماعی هستند که باید ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای آنان قائل بود، اظهار داشت: نگاه عدالت محور جمهوری اسلامی بر گسترش امکانات برای کلیه اقشار جامعه است و در این راستا مناسب سازی فضاهای عمومی به رسمیت شناختن حقوق معلولان بوده و نقش مهمی در آسایش، توانمندسازی و بهره‌گیری آنان از تمامی امکانات جامعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید با مناسب سازی معابر و اماکن عمومی سبب ایجاد فرصت های برابر برای همه شویم و امکان استفاده تمامی اقشار جامعه از امکانات موجود را فراهم کنیم، افزود: بر اساس ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولان، کلیه شهرداری‌های سراسر کشور موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای ساختمان‌ها و اماکن‌عمومی و معابری که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

معاون فرماندار سلسله با بیان اینکه در شهرستان سلسله بیش از 2000 معلول جسمی - حرکتی فارغ از جانبازان سرافراز وجود دارد، عنوان کرد: براساس آمار ارائه شده، تاکنون در مجموع بیش از 57 هزارمتر مربع اصلاح سازی معابر در شهرستان سلسله انجام گرفته است.

مهدوی کیا با تاکید بر بهره برداری هر چه سریع تر از پارک بانوان شهرستان توسط شهرداری، گفت: مناسب سازی عابر بانک‌های سطح شهر جهت استفاده معلولان از اهمیت بسیاری برخوردار است و لازم است جلسه ای با روسای بانک‌ها برگزار شده و عابر بانک‌ها به نحوی ایجاد شوند که معلولین و جانبازان شهرستان نیز بتوانند از این امکانات به سهولت استفاده کنند.

معاون فرماندار سلسله همچنین بر انجام مناسب سازی اماکن عمومی و ادارات تاکید کرد و خواستار در دستور کار قرار دادن مناسب سازی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد.