مشاوره ژنتیکی منجر به جلوگیری از ۱۲۰۰ معلولیت جنینی شده است

مشاوره ژنتیکی منجر به جلوگیری از ۱۲۰۰ معلولیت جنینی شده است

مشاوره ژنتیکی منجر به جلوگیری از ۱۲۰۰ معلولیت جنینی شده است

مدیر کل بهزیستی یزد گفت: مشاوره ژنتیکی منجر به جلوگیری از ۱۲۰۰معلولیت جنینی در این استان شده است.

عفتی در نشست تخصصی مدیران کل بهزیستی سراسر کشور با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به میزبانی خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد بهزیستی نیاز به تحول دارد و قدم‌های پر خیر و برکتی داشته است.

وی با بیان این که سه استراتژی مهم در دستور کار سازمان بهزیستی است که مهم‌ترین آنها پیشگیری است، اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از برنامه‌های بهزیستی مشاوره ژنتیک به منظور جلوگیری از معلولیت‌زایی است.

مدیر کل بهزیستی یزد تاکید کرد: در این استان ظرف یک سال گذشته کل ازدواج‌ها را تحت پوشش مشاوره ژنتیکی قرار داده و از ۱۲۰۰ معلولیت جنینی جلوگیری شده است. با توجه به این که ماده ۱۶ به سازمان بهزیستی محول شده نیاز است وزارت بهداشت در تامین داروی این مراکز همکاری کند.

مدیر کل بهزیستی یزد گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی با حضور رئیس‌جمهور راه‌اندازی خواهد شد، همچنین تا شهریور مراکز جامع بهزستی در شهرهای کشور راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: تدوین پیش‌نویس سند کنترل و کاهش طلاق تکالیفی است که سازمان به انحای مختلف توانسته ورود پیدا کند، پوشش ۱۰۰درصدی تمامی روستامهدها و مهدهای کودک، راه اندازی ۸۳ مرکز حمایتی کودک و خانواده، راه اندازی ۱۹۷مرکز مداخله برای کاهش طلاق از جمله افتخارات سازمان بهزیستی است.

عفتی بر لزوم گسترش خدمات توانبخشی برای خانواده‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: در بحث حمایت‌های اجتماعی ٨٨درصد معلولین بصورت تکی تحت پوشش ما قرار گرفتند در حالی که این معلولین دارای خانواده هستند.

وی شکل‌گیری صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی را از خواسته‌های مهم سازمان متبوعش دانست؛ موضوعی که به گفته او در کمیسیون اجتماعی دولت متوقف مانده است.

مدیر کل بهزیستی یزد با بیان این که در تعامل با نظام بانکی از قدرت چانه زنی برخوردار نیستیم، افزود: با انتخاب بانک عامل می توانیم تسهیلاتی را در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.