رفت‌ و آمد معلولان در یزد رایگان می‌شود

رفت‌ و آمد معلولان در یزد رایگان می‌شود

رفت‌ و آمد معلولان در یزد رایگان می‌شود

 

به گزارش ایسنا، «سپنتا نیکنام» در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی یزد که با محوریت رسیدگی به امور معلولین برگزار شد،‌ با بیان این‌که طبق هماهنگی شده یک شنبه‌های ابتدای هرماه یک ساعت از جلسه کمیسیون خدمات شهری یزد به بحث معلولان اختصاص دارد،‌اظهار کرد:‌ ناظرین طرح‌های شهرداری باید به صورت متمرکز گزارش روند اجرایی مناسب‌سازی معابر عمومی سطح شهر را به این کمیسیون ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مستمر و پرشور معلولان به عنوان بخش از جامعه یزد در فضاهای عمومی، افزود:‌ شهرداری موظف است با اجرای مناسب سازی استاندارد زمینه حضور معلولان در فضاهای شهری را محیا کند.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی یزد در ادامه با بیان این‌که آموزش نحوه مناسب سازی اصولی به طوری که برای معلولان قابل استفاده باشد باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد، گفت:‌ مناسب سازی فضای شهری برای عبور و مرورد معلولان، بیماران و افراد سالمند یکی از اولویت‌های اجرایی در بحث ارائه خدمات استاندارد و مطلوب به شهروندان است.

نیکنام با بیان این که شهرداری و دیگر مدیران و دست‌اندرکاران استان باید تمام ظرفیت خود را برای ثبت برند «یزد شهر دوست‌دار معلول» بکار گیرند،‌ تصریح کرد:‌ طبق نظر کمیسیون خدمات شهری و با همکاری سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری یزد از این پس رفت و آمد درون شهری معلولان با واسیل نقلیه عمومی رایگان است.

این مسئول با اشاره تلاش برای حضور فعالانه و مستمر معلولان در فضاهای مختلف شهری را اقدامی موثر در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد:‌ یزد از دیرباز تاکنون دارای فرهنگی غنی و مثال‌زدنی در بحث روابط اجتماعی بوده و خیلی خوب می‌تواند این ظرفیت اجتماعی و فرهنگی را با مناسب سازی شهری اصولی به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان این‌که از این پس تمام پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری یزد باید ضوابط مربوط به مناسب سازی اصولی و استاندارد را رعایت کنند، گفت:‌ دریافت تأییدیه از ناظران مناسب‌سازی شهرداری ضروری است.

توجه به محیط زیست، توجه به زندگی سالم است

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توجه به ظرفیت‌های محیط زیستی از دیگر اولویت‌های اجرایی شهرداری و شورا است، ادامه داد: توجه به محیط زیست در حقیقت توجه به زندگی سالم و نشاط عمومی است.

وی شناسایی ظرفیت‌ و چالش‌های زیست محیطی یزد را یکی از مأموریت‌های جدی شهرداری دانست و بیان کرد: مشارکت عمومی و جذب همکاری سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست نقش مهمی در توسعه خدمات اجتماعی شورا و شهرداری ایفا می‌کند.

وضعیت کارگران فصلی در شأن یزد جهانی نیست

نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بحث ساماندهی کارگران فصلی از سوی غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد در دستور کار کمیسیون خدمان شهری قرار گرفته است،‌ گفت:‌ وضعیت فعلی کارگران فصلی به هیچ عنوان در شأن شهر میراث جهانی یزد نیست.

این مسئول در پایان تأکید کرد:‌ ساماندهی کارگران فصلی به عنوان یکی از موضوعات جدی مدیریت شهری به مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط شهرستان نیاز دارد.