3 میلیون تومان ؛هزینه ماهانه نگهداری از یک معلول ضایعات نخاعی

3 میلیون تومان ؛هزینه ماهانه نگهداری از یک معلول ضایعات نخاعی

3 میلیون تومان ؛هزینه ماهانه نگهداری از یک معلول ضایعات نخاعی

عضو هیات امنای مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران گفت: یکی از سیاست های سازمان بهزیستی نگهداری این افراد در منازل است که با بهره گیری از اینگونه دستگاه ها خانواده ها رغبت بیشتری برای این کار می کنند.

عضو هیات امنای مرکز حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران به هزینه های فراوان معلولان ضایعات نخاعی اعم از نگهداری و دارویی اشاره کرد و گفت: نگهداری این افراد در ماه حدود 3 میلیون تومان هزینه دارد.

کاظم البرزکوه در مراسم رونمایی از دستگاه حمل بیمار در پژوهشگاه ابن سینا افزود:هزینه دارویی این افراد بستگی به شرایط آنان دارد و برای هربار پانسمان زخم بستر حدود 200 هزار تومان هزینه می کنند‌
وی بر لزوم استفاده از تجهیزات مدرن به بیماران معلول تاکید کرد و گفت: بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته علاوه ارایه خدمت به بیمار ، زمینه جابحایی بهتر انان را فراهم می اورد.
وی به کیفیت دستگاه حمل بیمار اشاره کرد و گفت: این دستگاه از استانداردهای بالایی برخوردار است به صورت راحت، ایمن و مطمئن خدمات جابجایی را ارایه می دهد.
دستگاه حمل بیمار امروز ( 12 شهریور ماه) با حضور مسئولان و دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در پژوهشگاه ابن سینا رونمایی شد.
این دستگاه به منظور رفع مشکل جابجایی بیماران کم توان حرکتی و افراد بیهوش طراحی شده است.
با این دستگاه برای هریک از پرسنل امدادی و درمانی این امکان فراهم می شود که بیمار را در هر شرایطی جابجا و در موقعیت مورد نظر قرار داد.
این دستگاه قابلیت استفاده در بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، منازل و اماکن عمومی را دارد.
احسان حاج بابایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان و سازنده این دستگاه گفت: سه نوع عمده این دستگاه برای معلولان سبک وزن، سنگین وزن و بیمارستانی تولید شده و در اختیار معلولان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد که با این دستگاه می توان بیماران معلول و افراد بیهوشی را به راحتی و با امنیت کامل جابجا کرد.
حاجی بابایی به قیمت دستگاه اشاره کرد و گفت: قیمت خارجی این دستگاه حدود 3 هزار یورو است که در ایران با همان کیفیت با قیمت یک چهارم مشابه خارجی در اختیار بیماران قرار می گیرد.
وی جلوگیری از خستگی پرسنل و ارایه خدمات مناسب را از ویژگی های این دستگاه اعلام کرد و گفت: عمر مفید افراد جابجایی کننده بیماران معلول در مراکز درمانی بین 2 تا 5 سال است و از این زمان به بعد خود دچار مشکلات جسمی می شوند.

100 هزار معلول نانوان جسمی در کشور وجود دارد
حاج بابایی ادامه داد:حدود 600 هزار معلول در کشور داریم که از این تعداد 100 هزار معلول نانوان جسمی هستند.
این کارشناس ارشد مکاترونیک افزود:ظهار کرد که از مجموع معلولان ناتوان جسمی در کشور حدود 10 هزار معلول با ضایعات نخاعی و بیماری های دیگر هستند که نیازمند کمک می باشند.
وی ادامه داد که 1600 مرکز توانبخشی در کشور جابجایی بیماران معلول را به صورت دستی انجام می دادند که این کار باید با استفاده از سیستم های مدرن و پیشرفته انجام شود.
حاج بابایی با اشاره به اینکه جمعیت ایران به سمت پیرشدن به پیش می رود و افراد سالمند در حال افزایش است، ادامه داد: هر روزه شاهد افزایش جمعیت معلول کشور هستیم و باید خدمات مناسب به این قشر از جامعه ارایه شود.
وی به هزینه جابجایی بیمار در آمریکا اشاره کرد و گفت: در سال 2003 میلادی حدود 24 میلیارد دلار صرفه جابجایی بیمار شده است و در سال 2007 میلادی در آمریکا جابجایی بیمار با دست ممنوع شده و تمام بیماران باید با دستگاه جابجا شوند.
کارشناس ارشد مکاترونیک گفت:سه بیمارستان در کشورمان دستگاه حمل بیمار از خارج کشور وارد کرده و جابجایی بیمار را انجام می دهند.
رییس پژوهشگاه ابن سینا نیز در مراسم افتتاحیه دستگاه حمل بیمار گفت: برخورداری از زندگی مناسب حق همه افراد معلولان از جمله کم توان جسمی و ذهنی است و با استفاده از علم، دانش و فناوری می توان شرایط بهتری را برای این افراد فراهم کرد.
سید علی آذین اظهار کرد: مراقبان بیمارها در طی مدت ارائه خدمت دچار مشکلاتی می شود و با این دستگاه می توانند خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.