برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی مناسب سازی معابر محیط شهری معلولین

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی مناسب سازی معابر محیط شهری معلولین

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی مناسب سازی معابر محیط شهری معلولین

این کارگاه با همکاری سازمان بهزیستی کشور , معاونت توانبخشی و انجمن نعناء با حضور تعداد کثیری از کارشناسان سازمان بهزیستی , مسئولین و کارشناسان مرکز حمایتی , نمایندگان NGO ها , مسئولین شهرداری مرکز , تعدادی از مددجویان عزیز و ... برگزار گردید .

شروع این کارگاه با خیر مقدم به مهمانان توسط مدیر عامل مرکز آقای ضرابی آغاز و ایشان نکاتی را در مورد حقوق شهروندی مناسب سازی معابر و محیط شهری ارائه نموده و یکی از مهم ترین سخنان ایشان اشاره به حقوق انسان به واسطۀ انسان بودن و ذات الهی داشتن و همچنین برابری همۀ انسانها از نظر خلقت آفرینش بود .

در ادامه آقای ضرابی به حقوق قانونی معلولین که در تمامی قوانین از جمله قانون اساسی , کنفوانسیون معلولین , قانون جامع حقوق معلولین و دیگر قوانینی که وجود دارد اشاره نمودند .

ایشان ادامه دادند که امروز بیشتر مشکلاتی که معلولین در محیط شهری و فضای عمومی با آن مواجه می شوند در یک جمله خلاصه می شوند  و آن ( عامل فرهنگی شهروندان ) می باشد .

در ادامه جناب آقای دکتر نحوی نژاد معاونت محترم توانبخشی بهزیستی کشور ضمن ابراز خرسندی جهت برگزاری این کارگاه و خوش آمدگویی به مهمانان خارجی مرکز حمایتی را یکی از پیشروترین سازمان های مردم نهاد در زمینه پیگیری مشکلات مناسب سازی معابر معلولین معرفی نموده و در مورد  اهمیت مناسب سازی و دسترس پذیری سخنانی را ارائه نمودند .

یکی از نکات برجسته این کارگاه که در روز اول برگزاری اتفاق افتاد تقسیم مهمانان شرکت کننده به دو گروه با راهبردی اساتید ژاپنی بود که مقرر شد گروه تمامی موانع موجود در اطراف مجتمع جلائی پور را بررسی و پس از ثبت و ضبط موانع موجود در پیرامون آن محیط را  بررسی نموده و همچنین موضوع کارگاه روز دوم بررسی موانع و ارائه کارگاه از طرف اساتید ژاپنی و شرکت کنندگان جهت رفع این موانع با امکانات موجود بود که بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان حتی اهالی منطقه قرار گرفت .