برگزاری جشن استقبال از بهار سال 1396

برگزاری جشن استقبال از بهار سال 1396

برگزاری جشن استقبال از بهار سال 1396

در روز دوشنبه مورخ 23/12/1395 جشن باشکوهی با حضور تعداد کثیری از مددجویان به اتفاق خانواده هایشان با حضور مسئولین مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و سازمان بهزیستی جناب آقای دکتر محسنی بند پی معاون محترم وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور , آقای دکتر نحوی نژاد معاون محترم توانبخشی سازمان بهزیستی کشور , آقای مهندس رضایی مدیر کل محترم مراکز شبانه روزی , آقای مهندس سراج مدیر کل محترم بهزیستی شهر تهران , آقای علی وند رئیس محترم حراست شهر تهران و جمعی از هنرمندان برگزار شد .

 در ابتدا بعد از قرائت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران , مدیر عامل مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران  آقای مهندس علی ضرابی پشت تریبون قرار گرفتند و ضمن عرض خیر مقدم به حضار و مهمانان , گزارش کوتاهی از عملکرد مرکز حمایتی در حوزه های مختلف ارائه نمودند . ایشان در صحبت های خویش گفتند که مرکز حمایتی در حال حاضر با سه واحد فعال و 70 نیروی اداری و تخصصی به ارائه خدمت به مددجویان در حوزه های توانبخشی , مناسب سازی , معیشتی , رفاهی , آموزشی , درمان , حقوقی و ... می پردازند و ایشان اعلام کردند مرکز حمایتی امروز در شرایطی است که به جرأت می تواند با صلابت اعلام نمود که به لحاظ توان تخصصی و داشتن تجربیات ارزشمند و ایجاد ظرفیت های بسیار در سطح سازمان های دولتی و عمومی آمادگی دارد تمامی مسئولیت های بیماران آسیب دیده نخاعی را در سرتاسر کشور بر عهده گیرد .

 همچنین مدیر عامل مرکز حمایتی ضمن توضیحاتی در رابطه با اصلاحیه ی قانون جامع حمایت از حقوق معلولین که در مجلس در نوبت تصویب قرار دارد از مسئولین سازمان و نمایندگان مجلس خواستار تسریع در تصویب این قانون شدند و از رئیس سازمان بهزیستی خواستند توضیحات تکمیلی را در رابطۀ با روند و پیشرفت این قانون در مجلس به مددجویان عزیز ارائه نمایند .

 در ادامه برنامه آقای دکتر محسنی بند پی رئیس محترم سازمان بهزیستی کشور ضمن تبریک سال نو به معلولین و تقدیر و تشکر از مسئولین مرکز حمایتی فعالیت های گسترده و با کیفیت مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران را که یکی از سَمَن های فعال , پویا , قدرتمند و متخصص در حوزه  توانبخشی ,  تخصصی معلولین می باشد، آمادگی خویش را در جهت همکاری و حمایت با این مرکز اعلام نمودند . ایشان در رابطه با قانون جامع حمایت از حقوق معلولین اعلام نمودند که  انشاا... در سال آینده این قانون توسط مجلس و شورای نگهبان تائید و ابلاغ گردد و امیدواریم که در تصویب مجلس و شورای نگهبان گذاشته شده و  همچنین پیرامون برنامه ششم توسعه و افزایش قابل توجه مستمری مددجویان که در قالب این قانون پیش بینی شده توضیحاتی را ادا نمودند .

سخنران بعدی این برنامه باشکوه جناب آقای دکتر نحوی نژاد معاونت توانبخشی بهزیستی کشور بوده که توضیحات مفصلی ازهمکاری و خدمات رسانی مرکزبه معلولین به  و  برگزار کنندگان این برنامه از گروه فعال مرکز حمایتی در سه واحد بسیار قدردانی نمودند .

آقای مهندس سراج ریاست سازمان بهزیستی شهر تهران نیز از برگزاری این مراسم در جهت روحیه بخشیدن به معلولین تشکر نموده و تقدیر ویژه ای از جهت توزیع لوازم توانبخشی و کمک حرکتی این عزیزان از مسئولین مرکز حمایتی نمودند .

 در انتهای برنامه نیز هدایای تهیه شده  که از طرف مرکز حمایتی آماده گردیده بود شامل                                                                                 

✔ 124 دستگاه ویلچر میرا و سانرایز ,                                                                       

✔ 2 عدد واکر ,                                                                             

✔ 9 عدد عصا ,                                                                              

✔ 210 پکیج سبد کالا                                                                

✔ 26 عدد تشک روهو و مواج                                                                

✔به انضمام مساعدت مالی به 72 نفر از مددجویان نیازمند در یک برنامه شاد و مفرح تقدیم توان یابان عزیز گردید .