ساخت دهها مجتمع تجاری بدون پیوست ترافیکی در کمیسیون ماده 5به تصویب رسیده است
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از ترافیک ایجاد شده توسط برخی مجتمعهای تجاری در شهر تهران همچون تیراژه و کورش تاکید کرد: متاسفانه ساخت دهها مجتمع تجاری بدون پیوست ترافیکی در کمیسیون ماده 5 مطرح و به تصویب رسیده است.
تندگویان در سیصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن تقدیر از معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: آقای پشمچی زاده میان معاونین شهرداری تهران ظرف دوره چهار ساله گذشته بهترین معاون بودهاند و در موضوعات مختلف شهری همنظری مناسبی در این حوزه شکل گرفته بود.
وی افزود: البته انتقاداتی در خصوص برخی از مسائل وجود دارد که شاید همه آنها متوجه معاون شهرسازی شهرداری تهران نباشد. برای مثال برون سپاری در حوزه شهرسازی با تشکیل دفاتری که هیچ گاه به ثمردهی خودشان نرسیدند محقق نشد.
وی ادامه داد: مردم علاوه بر اینکه به این دفاتر مراجعه میکردند باز هم برای تمام امورات خود باید به مناطق شهرداری نیز مراجعه میکردند. لذا عملا دفاتر تنها برای اخذ مبالغی در حوزه نوسازی و بازسازی فعالیت میکردند.
وی تاکید کرد: نتوانستیم وحدت رویه و مدیریت یکپارچه را در خود مجموعه شهرداری تهران ایجاد کنیم. این در حالیست که مردم در حوزه کارهای دولتی امروز دیگر نیازمند مراجعه نهادهای دولتی نیستند و از طریق دفاتر پیشخوان دولت کارهای خود را انجام میدهند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر تهران هنوز کمیسیون ماده 100 است افزود: همچنان پروندههایی وجود دارند که برای اخذ نظریه به مناطق ارسال شدهاند اما جواب آنها هنوز به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ارسال نشده، این باعث شده تخلف در موضوعات شهری به عادتها تبدیل شود و باور عمومی در این باشد که میتوان تخلف کرد و نهایتا هزینه آن را پرداخت. مگر میشود در یک منطقه 10 هزار متر تخلف صورت گیرد و از دید شهردار ناحیه و منطقه پنهان بماند. این نشان از این دارد که پیش از اقدام به تخلف توافقاتی انجام شده است.
وی ادامه داد: فکر میکنم موضوعی که جزء وظایف معاونت شهرسازی بوده اما مغفول مانده است مهاجرت درون شهری است که در این حوزه نتوانستیم اقدام موثری انجام دهیم. امروز شاهد هجوم مردم از مناطق جنوبی و کم برخوردار به سمت مناطق برخوردار هستیم. موضوعی که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که ساخت دهها مجتمع تجاری بدون پیوست ترافیکی در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده و موجب شده که ترافیکهای گستردهای در برخی مناطق ایجاد شود. امروز معابر شهر تهران ناهماهنگ هستند لذا برای پیاده روی در تهران هیچ تکلیف مشخصی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بهینه سازی معابر برای معلولین همچنان یکی از مشکلات شهر تهران است و متاسفانه این موضوع هنوز وحدت رویهای پیدا نکرده است.