اداره بهزیستی اشتهارد پیشرو در ایجاد اشتغال

اداره بهزیستی اشتهارد پیشرو در ایجاد اشتغال

اداره بهزیستی اشتهارد پیشرو در ایجاد اشتغال

رییس اداره بهزیستی شهرستان اشتهارد از تحقق سه برابری تعهد اداره بهزیستی این شهرستان در ایجاد اشتغال خبرداد و گفت: 267 نفر از طریق این اداره مشغول به کار شده اند.

 مهدی فلاح نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: این اداره توانسته برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باتوجه به تعهد ایجاد اشتغال برای 90 نفر از افراد تحت پوشش خود، تعداد 267 نفر واجد شرایط را در شرکت ها و موسسات و مراکز کاریابی مشغول به کار و فراتر از تعهد خود عمل کند.
فلاح نژاد اظهار داشت: تعداد 4 هزار و 200 کودک 3 تا 6 سال نیز در این شهرستان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) مورد بررسی آزمایش قرار گرفته اند.
وی افزود: غربالگری ژنتیک ازدواج بر اساس ماده 75 قانون برنامه ششم در سطح شهرستان اشتهارد با موفقیت در سال 96 انجام شده است.
وی ارتقا کیفیت خدمات رسانی به جامعه هدف را از دیگر راهبردهای این اداره در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: وجود چندین نیروی متخصص و ماهر در این اداره باعث شده خدمات بهزیستی بصورت تخصصی به عموم مردم اشتهارد ارائه شود.
رییس اداره بهزیستی اشتهارد گفت: یکی از اهداف تشکیل انقلاب اسلامی، برقراری عدالت است و این سازمان برای پرکردن خلا نابرابری برای افرادی که در مسیر زندگی داشته با ایجاد توانمندسازی و حمایت های روانی و اجتماعی در حال یاری رساندن به آنها است.
فلاح نژاد یادآور شد: این اداره در دولت دوازدهم در 6 ماهه دوم سال جاری چند راهبرد مهم و اصلی را در دستور کار قرار داده که مهمترین آن تلاش برای پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد و معلولیت بوده است.
رییس اداره بهزیستی اشتهارد گفت: سازمان بهزیستی یکی از مهمترین نهادهای حمایتی، دولتی میباشد که با بیش از 180فعالیت مستقیم به جامعه هدف خود خدمات ارائه می کند.
رییس بهزیستی اشتهارد افزود: این اداره به صورت مستقیم و غیر مستقیم 3 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و در خصوص تامین مسکن و کمک به اشتغال مددجویان، حمایت از بیماران بهبود یافته، خدمات مشاوره ژنتیک، آموزش مهارت های زندگی، خدمات مشاور طلاق و ژنتیک به آنها کمک می دهد.
وی با اشاره به اینکه روستای ایپک 800 نفر جمعیت و 230 خانوار دارد، اظهار داشت: با تصمیمات متخذه در دومین کمیته تخصصی مناسب سازی بهزیستی شهرستان اشتهارد این روستا توانست اولین روستایی باشد که مناسب سازی معلولین را انجام داده و به این مهم دست یابد.
وی افزود: 43 زن سرپرست خانوار مستمری بگیر امور اجتماعی و 97 نفر از معلولین مستمری بگیر تحت نظر واحد توانبخشی و تعداد 230 نفر در پشت نوبت و انتظار برقراری مستمری در این اداره هستند.
فلاح نژاد ادامه داد: این اداره توانسته در سال جاری تعداد 18 زوج معرفی شده از سوی دادگستری اشتهارد را با مشاوره های لازم به کانون گرم خانواده بازگرداند.
فلاح نژاد با بیان اینکه مراکز تحت نظارت بازوان توانمند سازمان بهزیستی هستند، افزود: با توجه به اصل 44 قانون اساسی تعداد مراکز را افزایش و آنها را مورد تقویت و حمایت قرار دادیم‌.
رییس بهزیستی اشتهارد در ادامه به عملکرد شش ماهه دوم این اداره درسال 96 پرداخت و گفت: برقراری مستمری 30 نفر از مددجویان پشت نوبت، کمک هزینه درمان، ایاب و ذهاب، ارتز و پروتز، حق بیمه و پرستار حمایت دانشجویی،تعمیر و مناسب سازی منازل و نگهداری معلول در منزل و... به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
وی گفت: این اداره در جشنواره شهید رجایی و عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش در کتابخانه های اشتهارد رتبه نخست را کسب کرده است.
وی همچنین از افتتاح آدینه مهد، مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین،مجتمع خدمات بهزیستی،مرکز مشاوره فقهی اسلامی دریافت مجوز 6 مرکز خبر داد و گفت:شناسایی مسکن خانوارهای دو معلول و ساخت و مرمت منازل با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات این اداره در 6 ماهه دوم سال جاری بوده است.