تقدیراز خیرّین حوزه بهزیستی ورامین

تقدیراز خیرّین حوزه بهزیستی ورامین

تقدیراز خیرّین حوزه بهزیستی ورامین

همایش تقدیر از خیرّین حوزه بهزیستی و معلولان برتر شهرستان ورامین برگزار شد.

در این همایش که روز پنجشنبه در تالار محمد ورامین برگزار شد ، از خیرین حوزه بهزیستی و معلولان برتر شهرستان ورامین تجلیل به عمل آمد و دستاوردهای معلولان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
رئیس بهزیستی ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : 3 هزار و 800 معلول پرونده دار از حمایت های بهزیستی شهرستان برخوردار هستند که از این تعداد یک هزار و 358 نفر به دلیل شدت معلولیت مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
اعظم هراتی افزود:بسیاری از فعالیت های حمایتی بهزیستی با کمک خیرّین نیک اندیش اجرا می شود و در اصل این افراد بازوان توانمندی برای رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی می باشند.
وی بیان کرد: هم اکنون هشت مرکز غیر دولتی روزانه و شبانه کار نگهداری از 552 معلولی که نگهداری آن ها در خانواده ها امکان پذیر نیست برعهده داشته و خدمات ویژه به آن ها ارائه می دهند.
هراتی بیان کرد: از این تعداد، چهار مرکز روزانه شامل 2 مرکز دخترانه و 2 مرکز پسرانه به دختران و پسران معلول ذهنی بالای 14 سال خدمات آموزشی ارائه می کنند.
وی با اشاره به فعالیت های بهزیستی ورامین در حوزه های مختلف گفت : تشکیل کمیسیون پزشکی و تعیین شدت معلولیت، ارائه خدمات آموزشی و حرفه ای در چهار مرکز غیر دولتی ، تحویل وسایل کمک توانبخشی ، اجرای طرح توانمند سازی معلولان ضایعه نخاعی ، اجرای طرح توانمند سازی سالمندان ، ارائه کمک هزینه نگهداری در منزل ؛ پرداخت یارانه به مراکز غیر دولتی ، کمک هزینه تحصیل و کاشت حلزوم از مهمترین فعالیت های حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی ورامین است.
وی گفت : اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم ، اجرای طرح غربالگری شنوایی ، ارائه مجوز به شش مرکز بهبودی اقامتی میان مدت ، ارائه مجوز به 4 مرکز کشاورز، آموزش مهارت های زندگی ، آموزش پیش از ازدواج ، برگزاری جلسات کاهش آسیب ها در مناطق روستایی و راه اندازی 2 پایگاه سلامت محلی از مهمترین اقدامات معاونت پیشگیری بهزیستی ورامین است.
رئیس بهزیستی ورامین همچنین از مشارکت درساخت و خرید مسکن معلولین و مددجویان ، صدور معرفی نامه به ادارات خدمات رسان به منظور دریافت انشعاب رایگان ، معرفی مددجویان به بنیاد مسکن و بخشداری به منظور دریافت پروانه ساخت رایگان ، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ، پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی ، اجرای طرح حامی و جلب مشارکت های مردمی به عنوان مهمترین فعالیت های معاونت اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی یاد کرد.
در پایان این مراسم از تنی چند از خیرّین حوزه بهزیستی و معلولان برتر شهرستان ورامین تجلیل به عمل آمد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است