یک خانواده 3 معلولی در ورامین صاحب مسکن شد

یک خانواده 3 معلولی در ورامین صاحب مسکن شد

یک خانواده 3 معلولی در ورامین صاحب مسکن شد

همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر یک باب منزل مسکونی به یک خانواده 3 معلولی در شهرستان ورامین با حضور فرماندار و مسئولان محلی این شهرستان واگذار شد.

در این مراسم که روز پنج شنبه با حضورفرماندار، رئیس بهزیستی و مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد ، یک واحد منزل مسکونی به طور بلاعوض به خانواده ای که از سه معلول برخوردار بودند ، تحویل داده شد.

رئیس اداره بهزیستی ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : این منزل مسکونی در زمینی به مساحت 100 متر مربع و زیربنای 80 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون ریال احداث و به صورت بلاعوض به این خانواده تحویل داده شده است.
اعظم هراتی افزود : هزینه احداث این منزل از سوی بهزیستی ، خیرین و بنیاد مسکن تأمین شده است.
وی بیان کرد: تا کنون 5 باب منزل به صورت بلاعوض به خانواده هایی که بیش از 2 معلول برخوردار هستند در ورامین تحویل شده است.
وی با اشاره به این که بیش از 4 هزار نفر از توانخواهان از خدمات حمایتی بهزیستی ورامین برخوردارند، اظهار کرد: علاوه بر تحویل مسکن به صورت بلاعوض ، بهزیستی ورامین با کمک خیرین در بخش ساخت ، خرید و یا تعمیر منزل خانواده معلولان نیز اقدامات موثری انجام داده است.
هراتی افزود: بهزیستی آمادگی دارد کمک افراد نیکوکار در تامین سرپناه مددجویان را دریافت و جمع آوری کند.
رئیس بهزیستی ورامین افزود : یک هزار و 358 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی ورامین به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
وی افزود: هم اکنون هشت مرکز غیر دولتی روزانه و شبانه کار نگهداری از 552 معلولی که نگهداری آن ها در خانواده ها امکان پذیر نیست برعهده داشته و خدمات ویژه به آن ها ارائه می دهند.
هراتی بیان کرد: از این تعداد، چهار مرکز روزانه شامل 2 مرکز دخترانه و 2 مرکز پسرانه به دختران و پسران معلول ذهنی بالای 14 سال خدمات آموزشی ارائه می کنند.
وی یکی از نیازهای معلولان را اشتغال اعلام کرد و افزود: آن دسته از معلولانی که در مراکز فنی و حرفه ای کسب مهارت کرده و دارای مجوز فعالیت هستند می توانند از تسهیلات بانکی تا سقف 15 میلیون تومان برخوردار شده و در صورت بیمه خویش فرمایی از 11 تا 23 درصد معافیت حق بیمه برخوردار می شوند.
رئیس بهزیستی ورامین گفت: آن دسته از کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار معلول اقدام کنند، از پرداخت 23 درصد حق بیمه ویژه کارفرما معاف می شوند و حق بیمه معلولان را بهزیستی پرداخت می کند.
وی افزود: به منظور تأمین مسکن خانواده های دارای معلول نیز بهزیستی به خانواده هایی که یک معلول دارند 6 تا 8 میلیون تومان، به خانواده های دارای دو معلول 18 میلیون تومان و به معلولانی که در مسکن مهر ثبت نام کرده اند 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ارائه می کند.