برپایی بازارچه دائمی خیریه صنایع دستی و غذایی جامعه معلولین هرمزگان

برپایی بازارچه دائمی خیریه صنایع دستی و غذایی جامعه معلولین هرمزگان

برپایی بازارچه دائمی خیریه صنایع دستی و غذایی جامعه معلولین هرمزگان

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، اولین بازارچه دایمی خیریه صنایع دستی و غذایی جامعه معلولین استان با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی راه اندازی شد.

بازارچه دائمی خیریه صنایع دستی و غذایی جامعه معلولین هرمزگان به همت جامعه معلولین هرمزگان در محل مجتمع شهید عیسی کریمی آغاز بکار کرد.

در اینبازارچه دائمی خیریه صنایع دستی و غذایی در یازده غرفه، انواع صنایع دستی و غذاهای ایرانی و محلی عرضه شد.

احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تبریک و تهنیت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: بسی مایه افتخار و مباهات است که معلولین عزیز در همه عرصه ها پیشگام و فعال بوده و در همه صحنه ها حضور فعال و چشمگیر دارند.

وی اذعان داشت باید از ظرفیت و توانمندی معلولین در همه زمینه ها استفاده شود.

مسیر رشد و ترقی معلولین هموار شود

مرادی گفت : معلولین را نباید از بدنه جامعه جدا کرد، آنها جزیی از این اجتماع محسوب میشوند و مسئولین باید با استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های موجود سعی در هموار نمودن مسیر رشد و ترقی معلولین داشته تلاش نمایند.

احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین از غرفه های متعدد این بازارچه دیدار و از نزدیک صنایع دستی و سایر محصولات این بازارچه را که حاصل تلاش معلولین بود مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است در ادامه این مراسم غلامحسین رنجبر سرپرست بهزیستی هرمزگان به اتفاق هیات همراه از این بازارچه خیریه دیدن کرد.

 

زمینه اشتغال پایدار را برای معلولین در جامعه ایجاد شود

سرپرست بهزیستی هرمزگان در نشستی که با مدیر عامل و اعضای جامعه معلولین داشت از حسن توجه حسن استاد مدیرعامل جامعه معلولین و اهتمام وی در جهت راه اندازی کارگاه های خوداشتغالی برای معلولین تشکر وقدردانی نموده و اظهار داشت: باید زمینه اشتغال پایدار را برای معلولین در جامعه فراهم سازیم تا انها با فراغ بال بیشتری بتوانند به فعالیتهای اجتماعی خویش بپردازند.

وی گفت : در راستای نیل به اهداف سازمان بهزیستی باید از همه ظرفیتها و پتانسیل موجود در جامعه به نفع گروه هدف استفاده کرد تا با اعتماد سازی و تعامل سازنده و اصلاح زیر ساخت ها بتوان دریچه تازه ای را برای تغییر نگرش در باور عمومی ایجاد کنیم.