برگزاری کارگاه آموزش رایانه ویژه نابینایان

برگزاری کارگاه آموزش رایانه ویژه نابینایان

برگزاری کارگاه آموزش رایانه ویژه نابینایان

گروه فرهنگی: مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان از برگزاری کارگاه آموزش رایانه درجه۱ ویژه نابینایان و کم‌بینایان عضو کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

علی چهاردولی مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: کارگاه آموزش رایانه درجه۱ ویژه نابینایان و کم‌بینایان عضو کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی استان همدان در راستای تحقق تفاهم‌نامه منعقد فی مابین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان فنی حرفه‌ای استان همدان مبادرت به برگزاری کارگاه تخصصی آموزش رایانه درجه ۱ ویژه نابینایان و کم‌بینایان کرده است.
چهاردولی اضافه کرد: این کارگاه آموزشی با تدریس اینجانب؛ در سازمان فنی حرفه‌ای خواهران در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود و ۱۷ نفر از اعضای بخش کم بینایان و نابینایان کتابخانه مرکزی استان در این دوره آموزشی ثبت‌نام نموده و به فراگیری آموزش‌های رایانه درجه ۱ با سرفصل‌های word ، access ، Excel، powerpointمی‌پردازند.
مسئول بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی عنوان کرد: در این دوره آموزشی در صورت شرکت در آزمون‌های هماهنگ سازمان فنی و حرفه‌ای و کسب نمره قبولی مدرک مربوطه برای شرکت کنندگان صادر می‌شود.
وی گفت: شایان ذکر است امروزه با پیشرفت علم و فناوری نابینایان نیز می‌توانند با نصب نرم افزارهای صفحه‌خوان بر روی رایانه‌های معمولی بدون محدودیت به کار با سیستم‌های کامپیوتری در محیط‌های ویندوز، اینترنت و کلیه نرم افزارهای عمومی و تخصصی بپردازند.
چهاردولی یادآور شد: این دوره‌های آموزشی با هدف استقلال نابینایان و کم‌بینایان در استفاده از فناوری اطلاعات در جهت بهره‌مندی در زمینه‌های مختلف علمی همچون مطالعه کتاب‌ها مقالات و پایان نامه‌های تخصصی و دانشگاهی در محیط رایانه می‌باشد، که به صورت مستمر در طول سال توسط بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی استان همدان و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه معلولین برگزار می‌شود.

معلولین همواره با امکانات کم، کارهای بزرگ انجام داده‌اند رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: ایجاد زمینه اشتغال تعداد زیادی از معلولین در کارگاه‌های تولیدی و حمایتی انجمن ضایعات نخاعی و جامعه معلولین و موفقیت های توان‌خواهان در عرصه های مختلف گویای توانمندی این قشر مهم از جامعه است. شعار سال: رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: ایجاد زمینه اشتغال تعداد زیادی از معلولین در کارگاه‌های تولیدی و حمایتی انجمن ضایعات نخاعی و جامعه معلولین و موفقیت های توان‌خواهان در عرصه های مختلف گویای توانمندی این قشر مهم از جامعه است. احمد مرادی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی هرمزگان، با اشاره به سابقه همراهی چندین ساله با معلولین استان در مسئولیت ریاست هیئت ورزش های جانبازان و معلولین، افزود: در این سال‌ها شاهد ظرفیت و پتانسیل بالای معلولین بوده و این عزیزان همواره با امکانات کم، کارهای بزرگ انجام داده اند. رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در خصوص ادامه همراهی همه جانبه با مجموعه بهزیستی اعلام آمادگی کرد.