جامعه باید پذیرای معلولان باشد

جامعه باید پذیرای معلولان باشد

جامعه باید پذیرای معلولان باشد

علیرضا قلندری یکی از مشکلات درحوزه رسیدگی خدمات به جامعه هدف معلولان را کم کاری برخی دستگاههای اجرایی در این حوزه بیان کرد و گفت :جامعه باید پذیرای معلولان باشد.

به گزارش خبرگزاری موج،معاون مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از مشکلات درحوزه رسیدگی خدمات به جامعه هدف معلولان را کم کاری و همکاری نکردن برخی دستگاههای اجرایی مسوول در این حوزه بیان کرد و گفت : در زمان حاضر نگاه به جامعه معلولان دیگر فقط مناسب سازی فضای عمومی شهری نیست ، بلکه نگاه این است که جامعه باید پذیرای معلولان باشد.

قلندری افزود : مدیران واحدهای تولیدی بخش خصوصی نیز لازم است برای واگذاری برخی مشاغل به معلولان اقدام کنند و نگران نباشند برای این که در سال های اخیر در حوزه توانمندسازی معلولان اقدام های زیادی انجام شده که آنان از عهده برخی کارها به راحتی برمی آیند.

وی گفت:طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه دارای سابقه دستکم سه دهه ای در جهان است و هدف ایران هم تلاش دارد تا با ارائه خدمات ششگانه به معلولین شامل آموزش در خانواده ، آموزش در جامعه ، استفاده از سیستم ارجاع ، ارائه وسایل کمک توانبخشی ، اشتغال و کاریابی معلولین و خدمات حمایت اجتماعی معلولین نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آنان به صحنه اجتماعی را از طریق تقویت توانمند سازی این قشر تغییر دهد.

قلندری بیان داشت:این طرح مبتنی بر پنج اصل مساوات ، اصل عدالت اجتماعی ، اصل همبستگی ، اصل تلفیق عموم و اصل کرامت و عزت نفس است.