بررسی و شناسایی موانع و مشکلات معلولین ضروری است

بررسی و شناسایی موانع و مشکلات معلولین ضروری است

بررسی و شناسایی موانع و مشکلات معلولین ضروری است

 مدیر عامل انجمن انجمن معلولین جسمی و حرکتی استان اردبیل گفت: موانع و مشکلات پیش روی معلولین جسمی و حرکتی باید به صورت جدی مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد .   

نوروز امانی در دیدار با مدیر عامل صدا و سیمای مرکز اردبیل، از صدا و سیما به عنوان یک رسانه پرنفوذ و تاثیرگذار، یاد کرد و افزود: رسانه ملی به عنوان رسانه تاثیرگذار الگوسازی از معلولان نخبه و توانمند را در برنامه های خود قرار دهد.     وی ادامه داد: انتظار داریم، بیش از پیش نگاه صدا و سیمای مرکز اردبیل به مقوله معلول و معلولیت توام با نگاه علمی، اجتماعی، حقوقی و تخصصی باشد و آنرا در برنامه های خبری، تحلیلی و گزارشی لحاظ کنند.     امانی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به این قشر از جامعه، اظهار کرد: موانع و مشکلات پیش روی این قشر از جامعه باید به صورت جدی مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته و رفع آن در دستور کار تمامی مدیران باشد و رسانه ها بویژه رسانه ملی می تواند در این زمینه کمک شایانی بکند.    مدیر عامل انجمن معلولین جسمی و حرکتی استان اردبیل، تصری کرد: معلولان تعداد قابل توجهی از افراد جامعه را تشکیل می دهند. برخورداری از زندگی طبیعی یکی از مهم ترین خواسته های این قشر است و چنانچه جامعه درباره حقوق مسلم شهروندی این قشر کوتاهی کند، در درازمدت هزینه های جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.  

  وی تاکید کرد: مطبوعات کشور به طور روزانه مهمترین و برجسته ترین رخدادهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند. این در حالی است که بخش زیادی از خبرها، یادداشت ها، گزارش ها، گفت وگوها و ... به انعکاس شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه اختصاص می یابد و در این میان این قشر از جامعه انتظار دارند مسائل و مشکلات انها نیز همچون سایر شهروندان مئرد تحلیل و بررسی قرار گیرد .     فرد معلول به این باور رسیده که اگرچه در برخی موارد با محدودیت روبه‌روست اما از نظر فکر و اندیشه دارای ظرفیت‌های بالایی است و از این نیروی ذاتی می‌تواند در جهت تحقق اهداف‌اش نهایت استفاده را ببرد.     در ادامه این جلسه ملا احمدی، مدیر عامل صدا و سیمای مرکز اردبیل، نیز با شاره به اینکه معلولین همچون سایر شهروندان حق و حقوق خود را باید درجامعه پیگیر باشند افزود: انسان معلول ضمن دارا بودن تمامی امیدهای یک فرد عادی، به شدت خواهان استقلال است و در عین حال از نگاه ترحم‌آمیز متنفر و لذا با اعتماد به توانمندی افراد معلول می‌توان بهایی دوچندان به آنان داد.     وی افزود: باید در نظر داشت مشکلات معلولان عمدتاً جمعی است برای مشکلات اجتماعی باید راه‌حل‌های اجتماعی یافت نه فردی، که نقش رسانه ها همراه با انجمن های معلولین در این زمینه به وضوح مشخص می شود .     ملا احمدی در ادامه بر همکاری و پرداخت بیشتر به مسائل و مشکلات معلواین استان در این رسانه قول مساعد داد.