محدودیت ها زمینه ای برای بروز خلاقیت هاست/نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مطالبات معلولان

محدودیت ها زمینه ای برای بروز خلاقیت هاست/نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مطالبات معلولان

محدودیت ها زمینه ای برای بروز خلاقیت هاست/نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مطالبات معلولان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مسایل و مشکلات معلولان اشاره کرد و گفت: محدودیت ها نمی توانند فرصت ها را از ما بگیرند بلکه می توانند زمینه را برای بروز خلاقیت ایجاد کنند.

محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه اظهار داشت: جشنواره برای معرفی بهترین ها و توانایی ها برگزار می شود.

به گفته معاون وی، توان یابانی که این جشنواره را برگزار کرده اند توانسته اند توانمندی خود را به این زیبایی در قالب هنر نشان دهند.
وی بیان داشت: از این همه امید و توانمندی ها تقدیر می کنم و امیدوارم که درسی برای ما باشد و بدانیم که محدودیت ها نمی توانند فرصت ها را از ما بگیرند و تهدید ایجاد کنند، بلکه می توانند زمینه بروز خلاقیت را به وجود آورند.
الهی تبار در ادامه افزود: هانیه این دختر عزیز سرپل ذهابی در یک لحظه تصمیم گرفت که حرکت کند و خواهر کوچکتر خود را نجات دهد و این تصمیم وی را تبدیل به یک قهرمان ملی و نماد ایثار و از خودگذشتگی کرده و امروز سرپل ذهاب، استان کرمانشاه و مردم ایران به وجود چنین دردانه هایی می نازد و می بالد.
وی گفت: امید و امیدواری راهی است که بر گزینیم و با آن استان و یاران خود را بسازیم.

**لایحه حمایت از معلولان بزرگترین خدمت دولت در راستای حمایت از معلولان است
در ادامه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهارداشت: دولت توجه ویژه ای به مقوله معلولان داشته و بزرگترین خدمت به معلولان در این دولت اتفاق افتاده و آن لایجه حمایت از حقوق معلولان بوده است.
امید قادری با تاکید براینکه معلولان بزرگترین اقلیت یک اجتماع را تشکیل می دهند، ادامه داد: هدف سازمان بهزیستی در بحث ورود به مسایلی همچون تئاتر معلولین نه تنها به عنوان بخشی از توانمندسازی آنان در بعد توانبخشی فردی است بلکه در زمینه توانبخشی اجتماعی آنان نقش دارد.
قادری افزود: یک فرد معلول هنگامی وارد عرصه تئاتر می شود و هنرمندی خود را نشان می دهد بی شک در جامعه توانمندی وی اثبات می شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: نمایش های به اجرا در آمده در این جشنواره به مسایل معلولان همچون مناسب سازی برای تردد، اشتغال معلولان، نگاه توهین آمیز در برخی افراد نسبت به معلولان و ازدواج پرداخته شد و همه این مسایل از زبان هنر بیان شد.
در ادامه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه اظهار داشت: پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس با حضور گروه های تئاتر استان های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و ایلام به میزبانی اداره کل بهزیستی کرمانشاه اول تا چهارم دی در مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه برگزار شد.
محمدرضا درند ادامه داد: دبیرخانه جشنواره از تیرماه 96 آغاز به فعالیت کرد و در مجموع بیش از 168 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی ادامه داد: آثار به اندازه ای قوی بود که پس از بازبینی آن، این جشنواره به یکی از قدرتمندترین جشنواره های مناطق تئاتر معلولان تلقی شد.
به گفته وی، این برتری به دلیل وجود کارگران های باسابقه و بازیگران توانمند معلول و عوامل اجرایی بسیار قوی بود.
در پایان از برگزیدگان، هنرمندان و مقامات اجرایی جشنواره تقدیر شد.