اعتبار بیشتری برای تامین وسایل سالمندان و معلولین نیاز است

اعتبار بیشتری برای تامین وسایل سالمندان و معلولین نیاز است

اعتبار بیشتری برای تامین وسایل سالمندان و معلولین نیاز است

افروز صفاری فرد، مدیرکل دفتر امور توانبخشی بهزیستی گفت: تلاش می کنیم وسایل مورد نظر را با کیفیت مطلوب تهیه کنیم و در اختیار سالمندان و معلولان قرار دهیم اما اعتبار بیشتری نیاز است.

افروز صفاری فرد به تامین تجهیزات توان پزشکی برای سالمندان و معلولین اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت های عمده سازمان بهزیستی تامین و توزیع این وسایل برای معلولین زیرپوشش است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فرد معلول و سالمند تحت پوشش داریم که هر کدام محدودیت های مختلفی مانند مشکلات بینایی، جسمی، حرکتی و ذهنی و امثال آنها دارند.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی بهزیستی با تاکید بر لزوم تهیه وسایل توان پزشکی و تسهیلی برای زندگی بیان کرد: با وجود مشکلاتی که برای ساخت این محصولات وجود دارد، سعی کردیم تعدای از نیازهایمان را از طریق واردات تامین کنیم.
وی گفت: اعتبارات بهزیستی رشد خوبی دارد، اما با توجه به افزایش قیمت اجناس نیازمند اعتبارات بیشتری در زمینه وسایل هستیم.
بنابراین گزارش حامد معیری کاشانی عضو هیئت علمی دانشگاه هم با بیان اینکه کشور ایران جوان است، گفت: البته این جوان بودن پیامدی دارد و سال به سال به سمت سالمندی می رویم و جمعیت سالمند رو به افزایش است.
وی افزود: در کنار سالمندان بخش قابل توجهی از معلولین و جانبازان نیز در کشور حضور دارند که متاسفانه محصولات برای رفاه حال معلولان در کشور خیلی کم است و عمدتا خارج از کشور وارد می شود که قیمت های بالایی نیز دارند.
وی با بیان اینکه محصولات مورد نیاز معلولان و سالمندان فراوان هستند، اظهار کرد: وقتی این عزیزان از خواب بلند می شوند با چالش های مختلفی روبرو می شوند و در هر بخشی از زندگی روزانه نیازمند محصولاتی هستند که بتوانند مشکلات شان را حل کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه از الگو برداری از نمونه های خارجی برای ساخت محصولات مورد نیاز جانبازان گفت و افزود: بومی سازی دانش ساخت محصولات یکی از اهداف ما برای تسهیل سازی زندگی سالمندان و جانبازان و همچنین معلولین است که البته باید متناسب با فرهنگ کشور تغییراتی در آنها ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: یک سری محصولات بسیار مناسب در دانشگاه شریف و الزهرا طراحی و ساخته شده است که می توان به یک ویلچر ابداعی اشاره کرد که اجازه ایستادن به معلولین می دهد.