برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین زاگرس به میزبانی کرمانشاه

برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین زاگرس به میزبانی کرمانشاه

برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین زاگرس به میزبانی کرمانشاه

پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین زاگرس از اول تا چهارم دی‌ماه با حضور میهمان‌های ویژه از کشور عراق، ترکیه و احتمال جمهوری آذربایجان در سالن تئاتر شهر واقع در مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها جشنواره تئاتر معلولین قرار بود 15 آذر برگزار شود که به دلیل زلزله و مسائل پیرامون آن به تأخیر افتاد .

امید قادری بابیان این مطلب که  128 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و نهایتاً با بازبینی 63 اثر تعداد 8 تئاتر صحنه‌ای و 10 اثر خیابانی پذیرفته‌شده است، خاطرنشان ساخت: جشنواره منطقه‌ای معلولین زاگرس با حضور پنج استان غرب کشور شامل کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام و لرستان برگزار می‌شود.

وی هدف از برپایی این جشنواره را حمایت از قشر معلولین و توانمندسازی آن‌ها درزمینهٔ فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: افراد معلول نباید در خانه و روی تخت بمانند و در هیچ فعالیتی مشارکت نداشته باشند، بلکه باید در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند که یکی از این عرصه‌ها تئاتر و هنر است.

در ادامه دبیر اجرایی جشنواره نیز در ارائه گزارشی از روند این فعالیت هنری منطقه‌ای در کرمانشاه ابراز داشت: آغاز به کار دبیرخانه جشنواره از تیرماه امسال بوده و تعداد آثار دریافت شده در دبیرخانه 128 اثر بوده در بخش‌های مختلف تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان اجراشده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه تصریح کرد: از 128 اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده 63 اثر وارد مرحله بازبینی شد و هشت اثر صحنه‌ای و 10 اثر خیابانی به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

محمدرضا درند خاطرنشان ساخت: پذیرش میهمانان از 30 آذر آغاز و اولین نمایش از خود کرمانشاه در روز اول به اجرا درمی‌آید و تلاش می‌کنیم شرایط را برای حضور کودکان مناطق زلزله‌زده برای دیدن نمایش‌ها فراهم کنیم.

وی هدف از برپایی این جشنواره را ارتقا آگاهی عمومی و تغییر نگرش مردم نسبت به معلولان اعلام کرد و گفت: به‌علاوه باید همکاری میان هنرمندان و معلولان علاقه‌مند به هنر نیز بیشتر شود.

گفتنی است که در پایان این جلسه با حضور مسئولین و تنی چند از فعالان عرصه تئاتر استان از پوستر جشنواره رونمایی شد.