300 مقطع از معابر شهری جنوب تهران مناسب سازی شد

300 مقطع از معابر شهری جنوب تهران مناسب سازی شد

300 مقطع از معابر شهری جنوب تهران مناسب سازی شد

شهردار منطقه 20 تهران از مناسب سازی 300 مقطع از معابر شهری این منطقه در سال جاری به منظور تسهیل بیش از پیش تردد توان یابان و سالمندان به امکانات و فضاهای شهری خبرداد.

 سید احمد صفوی با بیان اینکه دسترسی توان یابان به معابر شهری جنوب تهران افزایش یافته است، افزود: به دنبال توجه به نیازمندی های توان یابان و افزایش دسترسی اقشار خاص به امکانات شهری، در 259 مقطع از معابر شهری رمپ و پل همسطح احداث و 41 نقطه از پیاده روها نیز برای تردد معلولان، نابینایان و سالمندان مناسب سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های سال های اخیر مدیریت شهری منطقه 20، بیش از هزار مقطع از معابر شهری این منطقه را برای آنها مناسب رفت و آمد کرده است، اظهار کرد: خیابان های امام حسین(ع)، شهید اردستانی، ایرانیت، صابونی ها و فدائیان اسلام از جمله مهمترین محورهای مهم و مناسب سازی شده است.
وی تجهیز هفت منزل توان یابان به بالابر و نصب مبلمان و تجهیزات ویژه استفاده معلولین در 2 بوستان فیروزآبادی و عطریاس را از دیگر اقدامات مدیریت شهری برشمرد و گفت: مکانیزه شدن پنج پل عابرپیاده در خیابان های شهید دستواره، شهید رجایی، فدائیان اسلام و میدان شهدای شاملو نیز در جهت افزایش دسترسی توان یابان به معابر و امکانات شهری انجام شد.
صفوی به عضویت 400 نفر از شهروندان در کانون های معلولین که در سراهای محله فعالیت می کنند نیز اشاره کرد و افزود: برپایی کارگاه و همایش های آموزشی و فرهنگی، رسیدگی های درمانی و پزشکی، اهدای بسته های حمایتی و توانمندسازی توان یابان در قالب راه اندازی مراکز اشتغال زایی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اجتماع محوری است که در محله های 20 گانه به اجرا می رسد.
شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه طرح های مناسب سازی در روستاهای محدوده حریم از جمله روستاهای غنی آباد، طالب آباد، محمودآباد، قلعه نو و زمان آباد نیز اجرا شده است، یادآور شد: مناسب سازی معابر شهری همچنان در دستور کار مدیریت شهری این منطقه است و شهروندان نیز می توانند موارد درخواستی را از طریق سامانه 137 به اطلاع مدیریت شهری برسانند، تا در دستور کار قرار بگیرد.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.