تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان در کشور

تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان در کشور

تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان در کشور

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی سازمان بهزیستی کشور، گفت: تأمین وسایل کمک توانبخشی مددجویان از جمله اقدامات این دفتر است که سال گذشته به ۹۹ هزار نفر این وسایل تعلق گرفت.

 دکتر زهرا نوع پرست مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه برگزاری دوره آموزشی ویژه معاونان توانبخشی بهزیستی استان های مختلف کشور گفت: در حال حاضر 2 هزار نفر از مراکز ما خدمت می گیرند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر معلول در کشور داریم که تعداد یک هزار و 100 نفر آنها در مراکز تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گفته مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی سازمان بهزیستی کشور، تأمین وسایل کمک توانبخشی مددجویان از جمله اقدامات این دفتر است که سال گذشته به 99 هزار نفر این وسایل تعلق گرفت.

دکتر نوع پرست، اضافه کرد: امسال مبلغ 35 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین وسایل کمک توانبخشی مددجویان اعتبار از سوی سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

 وی یادآور شد: اعتبار در نظر گرفته شده می تواند در تأمین وسایل کمک توانبخشی برای 120 هزار نفر از مددجویان باشد که از این اعتبار 12 میلیارد تومان برای ساخت اندام های مصنوعی اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی سازمان بهزیستی کشور، توزیع لوازم توانبخشی بین کودکان معلول را اولویت سازمان عنوان کرد و افزود:مهمترین مشکل عدم تحت پوشش بیمه ای وسایل است.

 به گفته دکتر نوع پرست، چنانچه قانون جامع حمایت از معلولان پس از بازنگری به تصویب برسد، خدمات توانبخشی و کمک توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.