راه اندازی مشاغل خانگی جهت اشتغال معلولان

راه اندازی مشاغل خانگی جهت اشتغال معلولان

راه اندازی مشاغل خانگی جهت اشتغال معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نابینایان: تشکیل “ستاد اشتغال معلولان”/اشتغال خانگی راه‌اندازی می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان تاکید کرد: برای پیگیری درخواست‌های روشن‌دلان با وزیران ارتباطات، آموزش و پرورش و ارشاد رایزنی می‌کنیم و ستادی برای اشتغال معلولان تشکیل خواهیم داد.
 عصر روز گذشته علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان گفت: جلسه امروز برای شنیدن نیازهای روشن‌دلان عزیز است.
در ابتدای جلسه ۱۰ نفر از نابینایان مسایل و مشکلات و پیشنهادات خود را به مطرح کردند. وزیر رفاه پس از شنیدن صحبت‌های نابینایان اظهار داشت: وقتی حرف‌های شما را می‌شنویم پی می‌بریم که دریایی از کارها در خصوص نابینایان باید انجام شود.
ربیعی افزود: شهروندان روشندل سزاوار دریافت خدمات و حقوق بیشتری هستند؛ ماه گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت گذراندیم که حقوق مضاعفی برای این افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و آموزش همگانی در نظر گرفته شده است. اما مسیر زیادی در پیش داریم و متاسفانه بودجه و امکانات کفاف رسیدگی به درخواست‌ها را نمی‌دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همه تلاش‌مان را برای پیگیری درخواست های روشن‌دلان خواهیم کرد. در راستای رسیدگی به درخواست برای دسترسی نابینایان به فضای مجازی جلسه‌ای با وزیر ارتباطات خواهیم گذاشت. هم‌چنین شکاف اطلاعات و دسترسی به منابع برای آنها پیگیری خواهد شد.
ربیعی افزود: توجه به نخبگان و تبیین سیاست‌های معطوف به نابینایان و کم‌بینایان اتخاذ خواهد شد. ما نیازمند یک گروه فکری برای شناسایی ورسیدگی به مسائل روشن‌دلان هستیم.
او تاکید کرد: با در نظر گرفتن وام‌های ارزان قیمت از طرح‌های اشتغال نابینایان نیز حمایت خواهد شد. به زودی از مراکز ترک اعتیاد آنها نیز بازدید می‌کنیم و تا از نزدیک با مشکلات آنها را شناسایی و رسیدگی کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری روشن‌دلان در نظر گرفته خواهد شد و این موضوع نیز پیگیری می‌شود تا در محیطی با امکانات آموزش و تمرین مسائل هنری دنبال شود.
او با بیان اینکه مسئله مشاوره خانواده‌های دارای فرزندان معلول نیز بررسی می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد برای پیگیری مسائل آموزشی و فرهنگی و هنری روشن‌دلان برگزار می‌کنیم و مشکلات آنها را در این زمینه حل خواهیم کرد.
ربیعی در پایان افزود: باید ستاد اشتغال معلولان ایجاد کنیم و اشتغال خانگی را برای آنها راه‌اندازی کنیم تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.
در پایان این مراسم نابینایان یک عصای سفید تولید داخل به وزیر رفاه هدیه دادند و وزیر کار نیز با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان روشن‌دلان قدردانی کرد.