لزوم مناسب سازی ادارات استان مرکزی برای تردد جانبازان و معلولان

لزوم مناسب سازی ادارات استان مرکزی برای تردد جانبازان و معلولان

لزوم مناسب سازی ادارات استان مرکزی برای تردد جانبازان و معلولان

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع جانبازان بصری (جانبازان چشمی) استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: همسطح سازی اصولی در ورودی ها و گذرگاه های شهری و همچنین نصب نصب علایم و تابلوهای راهنما برای سهولت و ایمن سازی تردد این قشر از سوی شهرداری های استان ضروریست.
وی ادامه داد: خیابان های شهرستان های استان به خصوص کلانشهر اراک برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب نیست، بنابراین شهرداری ها باید با برنامه ریزی های مدون و به کارگیری نیروهای متخصص در راستای مناسب سازی فضای شهری گام بردارند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: مدیران دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی باید در ایجاد معبر ویلچررو و رفع موانع معماری برای تردد جانبازان اقدام کنند.
وی اظهار کرد: جانبازان بصری که از نواحی هر دو چشم جانباز شده اند به مثابه شهدای زنده هستند که جامعه باید همواره قدردان جانفشانی ها و ایثارگری های این قشر از جامعه باشد، بنابراین همه امکانات رفاهی برای حضور مستمر و موثر آنها در جامعه باید مهیا شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: غفلت از مطالبات جانبازان موجب خسران دنیوی و اخروی است و رفع مشکلات آنان باید در اولویت کاری مسئولان باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: خانواده های جانبازان نیز سختی های بی شماری را در راه مراقبت و پرستاری از همسران، برادران و یا پدران خود تحمل می کنند و به همین دلیل جایگاه آنان کمتر از جانبازان نیست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از 12 هزار جانباز این استان 274 نفر جانباز بصری(چشمی) هستند.
محمدصادق دوخائی افزود: از 274 جانباز بصری استان مرکزی نیز 14 نفر جانباز 2 چشم و مابقی یک چشم و یا کم بینا هستند.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.