نمایشگاه آثار هنری معلولان کم توان جسمی و حرکتی

نمایشگاه آثار هنری معلولان کم توان جسمی و حرکتی

نمایشگاه آثار هنری معلولان کم توان جسمی و حرکتی
 

به مناسبت روز جهانی کودک؛ نمایشگاه آثار هنری معلولان کم توان جسمی و حرکتی افتتاح شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری افتتاح شد.

هادی یوسف زاده گفت: نمایشگاه فوق به مناسبت روز جهانی کودک دایر گردیده و برای گروه های سنی 9 الی 14 سال می باشد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان اعضای عادی و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مدت یک هفته از 15 مهر الی 22 مهر دایر می باشد، افزود: هدف از برپایی نمایشگاه فوق تشویق اعضای عادی کودکان و نوجوانان و فراگیر (کم توانایان جسمی و حرکتی) به تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی می باشد.
یوسف زاده در خصوص موضوع نمایشگاه هم گفت: موضوع آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نماز می باشد و همچنین کودکان با الهام گرفتن از نگاره ها، تذهیب و کنده کاری های مساجد کشور از جمله مسجد کبود و مسجد جامع یزد به خلق آثار هنری پرداخته اند. 
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه فوق در ایجاد روابط اجتماعی سالم با کودکان مورد مخاطب موثر بوده و می‌تواند تأثیر عمیقی بر نگرش‌ فرد عادی و کودکان ناشنوا و نابینا نسبت به خود و فرصت‌هایی که برای سازگاری روانی، تحصیل و اشتغال به دست می‌آورد، داشته باشد. 
یوسف زاده با بیان اینکه نمایشگاه فوق همه روزه از ساعت 8 صبح الی17عصر در معرض دید عموم علاقمندان می باشد، گفت: همزمان با آیین اختتامیه نمایشگاه فوق  طی مراسمی از اعضایی که آثارشان به نمایش درآمده، تقدیر خواهد شد.
وی در خاتمه افزود: ثبت نام برای تمامی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت هفته کودک رایگان می باشد.