مردم بیجار ۴۹۴ میلیون ریال به معلولان ذهنی کمک کردند

مردم بیجار ۴۹۴ میلیون ریال به معلولان ذهنی کمک کردند

مردم بیجار ۴۹۴ میلیون ریال به معلولان ذهنی کمک کردند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار گفت: امسال در دهه اول محرم ۴۹۴ میلیون و ۴۵۹ هزار ریال، ۲۰ رأس گوسفند و ۵۷۸ کیلوگرم گوشت قرمز به مرکز مراقبتی توانبخشی معلولین ذهنی این شهرستان کمک شد.

غلامرضا محمدمیرزایی در بیجار، با قدردانی از خیران نیک‌اندیش و کمک‌های مردمی که در طول سال و خصوصاً دهه اول محرم به این مرکز داشته‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه مردم این شهرستان اعتماد بسیار خوبی به بهزیستی دارند و در خدمت‌رسانی به معلولین و نیازمندان پیش‌قدم و کمک‌های خوبی کرده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه شهرستان بیجار در حوزه مشارکت‌های مردمی جزو شهرستان‌های برتر کشور است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و 200 خانوار تحت پوشش این سازمان هستند، تصریح کرد: از این تعداد 250 خانواده نیازمند و بی‌سرپرست بوده و مابقی معلولین و 40 نفر از آنان در خود مرکز نگهداری و مراقبت می‌شوند.

وی ادامه داد: در بهزیستی شهرستان بیجار بیش از 50 نوع خدمات همچون خدمات‌رسانی به معلولین و نیازمندان، ارائه مشاوره رایگان، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کمک هزینه تحصیلی به مددجویان، کلینیک گفتار درمانی و شنوایی‌سنجی و طرح غربالگری شنوایی نوزادان به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود.

محمدمیرزایی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در دهه اول محرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است، افزود: امسال در دهه اول محرم 494 میلیون و 459 هزار ریال، 20 رأس گوسفند، 578 کیلوگرم گوشت قرمز، جیره‌خشک و سایر اقلام به مرکز مراقبتی توانبخشی معلولان ذهنی این شهرستان کمک شده است.

وی اظهار کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در میان معلولان و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز جهانی سالمند خاطر نشان کرد: به‌مناسبت گرامیداشت این روز تعدادی از سالمندان تحت پوشش این شهرستان به اردوی تفریحی بابلسر اعزام شدند.