افزایش تعداد معلولان و زنان سرپرست خانوار گستان

افزایش تعداد معلولان و زنان سرپرست خانوار گستان

افزایش تعداد معلولان و زنان سرپرست خانوار گستان

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: با توجه به افزایش وقوع تصادفات در استان و افزایش کشته شدگان و معلولان در این حوادث، تعداد معلولان و زنان سرپرست خانوار در گستان افزایش یافته است.

ابراهیم غفاری عصر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر بهزیستی گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به ارزیابی های انجام شده مشخص شد که مراکز کمپ ماده 15 موفقیت‌آمیزتر نسبت به مراکز کمپ ماده 16 بوده, بنابراین مراکز کمپ از 100 مرکز به 2 مرکز 50 نفری کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ارائه خدمات به معتادان متجاهر برعهده بهزیستی است و ما برای بهبودی این معتادان, آنان را با هزینه دولت به مدت 3 ماه در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می‌کنیم و همه هزینه‌های درمان, دارو, غذا رایگان و به عهده بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی, نگهداری معلولان, بیماران روانی, بیماران ضایع نخاعی, سالمندان و بیماران جسمی, حرکتی, نابینایان و ناشنوایان به عهده بهزیستی است و هدف ما بیشتر ارتقاء کیفیت خدمات به این بیماران است.

کیفیت مراقبت از معلولان 

غفاری تصریح کرد: متاسفانه در تصادفات منجر به فوت, همسران این افراد جزء زنان سرپرست خانوار شده و وارد حوزه بهزیستی می‌شوند, از طرف دیگر اگر فرد تصادف شونده معلول شود باز هم باید از خدمات بهزیستی استفاده کند و این گستردگی کار بهزیستی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: تلاش و همت ما ارتقاء کیفیت مراقبت از معلولان است و خوشبختانه در این مسیر تا حدود زیادی موفق بودیم.

غفاری یادآور شد: در حال حاضر آمار تصادفات در استان گلستان افزایش یافته و همین امر سبب شده تا تعداد زنان سرپرست خانوار و معلولان افزایش یابد که با توجه به افزایش معلولان ارائه کیفیت خدمات نه تنها کاهش نیافته بلکه مطلوب‌تر نیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در مورد زنان سرپرست خانوار نیز خدماتی مانند شهریه تحصیلی برای فرزندان آنان, اشتغال و دیگر خدمات ارائه می شود.

غفاری تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس, یکی از شهرستان‌های خوب در حوزه مشارکت‌های مردمی در سطح استان است و ما توانستیم با مشارکت مردم و خیران در سطح استان خدمات خوبی به مددجویان این حوزه ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان تاکید کرد: تغییر مدیران همیشه به منزله کم کاری و عدم عملکرد مناسب مدیر نیست بلکه معتقدیم همان‌گونه که طبیعت با تغییر با طراوت می‌شود, تغییر مدیران سبب ترزیق روح و نگاه جدید به آن مجموعه خواهد شد.