نماینده مردم اردبیل:لایحه قانون جامع خدمات به معلولان به صحن علنی مجلس می رود

نماینده مردم اردبیل:لایحه قانون جامع خدمات به معلولان به صحن علنی مجلس می رود

نماینده مردم اردبیل:لایحه قانون جامع خدمات به معلولان به صحن علنی مجلس می رود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در کمیسیون های تخصصی مجلس در دست بررسی است و به زودی با تکمیل شدن آن در صحن علنی مطرح خواهد شد.

صدیف بدری در مراسم گرامی داشت روز ناشنوایان در هتل دریای اردبیل اظهار کرد: در خلقت خداوند هیچ فرقی بین انسان های وجود ندارد هر چند که برخی افراد از نظر جسمی و دارا بودن امکانات و شرایط خاص و حتی رنگ پوست و مدل ظاهری باهم فرق دارند اما در اصل معیار و سنجش رفتار انسان ها در روز قیامت تقوا و پرهیزگاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید با تبعیت از ائمه اطهار و اولیای الهی به حقوق همه افراد احترام بگذاریم اضافه کرد: هیچ فرقی بین انسان ها وجود ندارد و در جامعه باید حق و حقوق افراد معلولان جسمی و حرکتی، ناشنوایان و نابینایان و افراد دیگر حفظ شده و مراعات شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشورمان برخلاف سایر کشورها در فراهم کردن امکانات برای چنین معلولانی دچار مشکلات و برخی نارسایی ها بوده است ،تصریح کرد: باید برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها به سمتی باشد تا همه افراد از امکانات و حق و حقوق برخوردار شده و از بسترهای آموزشی و امکانات اجتماعی بهره مند شوند.

بدری مناسب سازی فضا برای تردد روزانه معلولان را در اماکن و فضاهای مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: متولیان و مجریان دولتی باید به صورت دقیق قانون جامع حمایت از معلولان را اجرا می کردند که متاسفانه در اجرای آن با کم کاری و نقص در سال های اخیر روبرو شدند.

وی با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری و بررسی دقیق تر است اضافه کرد: تا آخر امسال این لایحه به صحن علنی آمده و به تصویب نمایندگان خواهد رسید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما از دولتمردان و مجریان چیزی جز فراهم کردن بسترهای لازم برای مراکز علمی و دانشگاهی، آموزشی و عمومی در رعایت الزامات قانونی در حمایت از معلولان نمی خواهیم و امیدواریم با عمل به قانون نیمی از این مشکلات و نارسایی ها برطرف شود.
بدری از سازمان نظام مهندسی استان اردبیل خواست تا در ساخت و سازهای واحدهای مسکونی به ویژه آپارتمان سازی نسبت به تامین امکانات برای رفت و آمد معلولان به ویژه معلولان جسمی و حرکتی اقدام لازم را انجام دهند تا در بهترین شرایط جانبازان و معلولان بتوانند تردد کنند.

وی همچنین هفته دفاع مقدس و تقارن آن را با ماه محرم گرامی داشت و گفت: ما امروز هر چه اقتدار، پیشرفت و سربلندی داریم مدیون شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم که در هشت سال دفاع مقدس از این کشور جانانه دفاع کردند.