ضرورت مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان و کم توانان جسمی

ضرورت مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان و کم توانان جسمی

ضرورت مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای معلولان و کم توانان جسمی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی باید در راستای تسهیل استفاده معلولین از خدمات حمل و نقل عمومی از الگو‌های مناسب و موفق بهره گیری کنند.

علی نبیان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید پیگیر‌های خوبی در جهت مناسب سازی مسیرها، دستگاه‌های دولتی و بانک در استان صورت گرفت، گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته استان مازندران در این حوزه در شمار استان‌های برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه علیرغم اقدامات صورت گرفته، هنوز کار زیادی در این حوزه باقی مانده است و باید با طرح این پرسش که آیا یک فرد معلول و کم توان جسمی می‌تواند در همه محل‌هایی که نیاز دارد به آسانی حضور یابد، به سراغ تحقق هدف گذاری‌های این بخش رفت، افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها و سازمان ها، خود ارزیابی کاملی از میزان تحقق امور این بخش داشته باشند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه در این حوزه نباید همواره معطل اعتبارات باشیم و با مدیریت جهادی برخی امور را سامان دهیم، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی باید در راستای تسهیل استفاده معلولین از خدمات حمل و نقل عمومی از الگو‌های مناسب و موفق بهره گیری نماید.

نبیان با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران، افزود: با توجه به این که مازندارن در این بخش خدمات ملی ارایه می‌دهد ضرورت مناسب سازی اماکن عمومی و فضا‌های شهری بیش از سایر استان‌ها در آن ضرورت دارد.

وی با اشاره به این که رشد جمعیت مازندران به سمت سالمندی رو به افزایش است، تاکید کرد: مناسب سازی فضا برای سالمندان نیز باید در دستور کار دستگاه‌های مسئول باشد.