مناسب سازی معابر نیازمند فراهم ساختن بستر فرهنگی است

مناسب سازی معابر نیازمند فراهم ساختن بستر فرهنگی است

مناسب سازی معابر نیازمند فراهم ساختن بستر فرهنگی است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مناسب سازی معابر معلولین فقط مختص به بستر فیزیکی نیست، گفت: باید مناسب سازی فرهنگی و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولین ایجاد شود.

 به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد: مناسب سازی و ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای سالمندان و معلولین می تواند فرصت های برابر ایجاد کند و حضور در جامعه و بهره مندی از ا مکانات را تسهیل نماید وی اظهار کرد: جامعه هدف و معلولین بهزیستی ،توانمند و دارای استعدادهای نهفته هستند و از این روی باید اقدامات لازم برای حضور این افراد در جامعه و ظهور استعدادها و توانایی آنها فراهم شود.

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کلیه وزارتخانه ها،مؤسسات ،سازمانها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف اند در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی ،معابربه نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای همه معلولان مانند افراد عادی فراهم شود.

این مقام مسئول بااشاره به جمعیت 3 الی 4 درصدی جامعه که آن را معلولان تشکیل می دهندخاطر نشان کرد: در استان زنجان بین بهزیستی و دستگاه‌های مختلف در زمینه مناسب سازی تعامل خوبی وجود دارد و بهزیستی توانسته است با اصناف و شهرداری در راستای مناسب سازی قدم های مثمر ثمری بردارد.

محمدی با اشاره به اقدامات قابل توجه کمیسیون مناسب سازی در شورای شهر دوره چهارم زنجان افزود: بهزیستی استان زنجان پیگیر ادامه این مهم در قالب کمیسیون‌های جدید شورای شهر پنجم خواهد بود.

 وی گفت : معلولان نیز به عنوان عضوی از افراد جامعه به عنوان ذینفعان حقیقی می توانند موضوع مناسب سازی را پیگیر ی کنند.

این مقام مسوول با اشاره به استقرار دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان در بهزیستی عنوان نمود: پیگیری و انجام پروژه ملی ارزیابی عملکرد دستگاه ها، تشکیل جلسات مستمر استانی و شهرستان ها و اقدام عملی درنظارت به نحوه عملکرد دستگاه ها در مناسب سازی اماکن و ابنیه از اهم فعالیت های این دبیرخانه است.

گفتنی است سال گذشته ستاد مناسب سازی استان زنجان به ریاست معاونت عمرانی استانداری به تعداد 4 جلسه و در شهرستان های تابعه به ریاست فرمانداران تعداد 24 جلسه برگزار گردید که هدف از برگزاری این جلسات عملیاتی شدن اهداف ستاد مناسب سازی در تسهیل دسترسی کلیه افراد جامعه به امکانات عمومی بخصوص افراد کم توان جامعه است.

وی از مصوباتی که بطور کامل محقق گردید خبرداد و گفت: تعیین اعتبار ویژه مناسب سازی برای دستگاه های اجرائی در شرح موافقت نامه های دستگاه ها از طرف سازمان برنامه و بودجه استان بوده که در سال های آتی نیز این مهم ادامه خواهد داشت.