طرح بزرگ خانه دار شدن معلولان در یزد

طرح بزرگ خانه دار شدن معلولان در یزد

طرح بزرگ خانه دار شدن معلولان در یزد

معاون امور مشارکت‏‏های مردمی اداره کل بهزیستی استان یزد با اشاره به تخصیص 12 میلیارد تومان اعتبار دولتی برای رفع مشکل مسکن معلولان این استان، گفت: 166 واحد مسکونی ویژه معلولان در استان در دست ساخت است که تا اوایل سال آینده به متقاضیان واگذار می ‎‎ شود.

حسین بمانی»  با اشاره به 25 هزار و 200 معلول تحت پوشش بهزیستی استان، اظهار کرد: 40 درصد از این معلولان از بیماری ‎‎ های جسمی و حرکتی رنج می ‎‎ برند.

وی با اشاره به دغدغه مسکن خانوارهای معلولین به عنوان یک نیاز اساسی این قشر، تصریح کرد:  طبق برآوردهای امسال، تعداد خانوارهای معلولین متقاضی مسکن حمایتی اجتماعی استان دو هزار و 107 خانوار هستند.

بمانی خاطرنشان کرد: 412 مورد از این خانوارها، متقاضی واحدهای مسکن استیجاری، یک ‎‎ هزار و 64 مورد متقاضی کمک هزینه ماهیانه اجاره مسکن و 507 خانوار نیز متقاضی وام قرض الحسنه ودیعه مسکن هستند.

وی اضافه کرد: البته 124 خانوار دارای معلول استان نیز متقاضی بهره ‎‎ مندی از تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده برای ساخت و خرید مسکن هستند.

این مسئول در مورد اقدامات بهزیستی استان برای خانه ‎‎ دار کردن معلولان استان گفت: در حال حاضر ساخت مسکن با اولویت خانوارهای دارای دو عضو معلول در شهرها و روستاهای استان در دست اقدام است که در این رابطه به همت انجمن خیرین مسکن ‎‎ ساز 36 خانوار شهری با حداقل دو عضو معلول صاحب مسکن خواهند شد.

معاون مشارکت ‎‎ های مردمی اداره کل بهزیستی استان در مورد خانوارهای روستایی با حداقل دو عضو معلول نیز اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت خانوارهای روستایی مشمول این واحدهای مسکونی در حال حاضر تهیه 12 باب واحد مسکونی در روستاهای مورد نظر را در دست اقدام دارند.

بمانی به تخصیص 12 میلیارد تومان اعتبار دولتی به بهزیستی استان در سال جاری برای رفع مشکل مسکن معلولان اشاره و در پایان عنوان کرد: هم ‎‎ اکنون ساخت 166 واحد مسکونی در دستور کار اداره کل بهزیستی استان قرار دارد که 60 واحد شهری به همت انجمن خیرین تا پایان امسال تحویل داده خواهد شد و انتظار می ‎‎ رود که اوایل سال آینده 106 واحد باقی مانده نیز به متقاضیان مسکن واگذار شود.