حمایت از زنان سرپرست خانوار به منظورتوانمندسازی این قشر ضروری است

حمایت از زنان سرپرست خانوار به منظورتوانمندسازی این قشر ضروری است

حمایت از زنان سرپرست خانوار به منظورتوانمندسازی این قشر ضروری است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار به منظور توانمندسازی این قشر ضروری بوده و یکی از این اقدامات راه اندازی بازارچه های عرضه محصولات آنها است.

بهروز رفیعی روز پنجشنبه در نشست معاونین، مشاوران و کارشناسان بهزیستی استان مرکزی با اعضای شورای شهر اراک اظهار داشت: راه اندازی بازارچه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار با هدف توانمندسازی این قشر از جامعه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یک نیاز تلقی می شود که امیدواریم با همکاری شورای پنجم این مهم تحقق پیدا کند.

وی افزود: افزایش فرآیند عملکرد همکاری شهرداری با بهزیستی و نگاه راهبردی در حوزه اجتماعی از دیگر خواسته های بهزیستی استان مرکزی از شهرداری و شورای دوره پنجم است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: شهرداری زمانی می تواند در امور خود موفقیت داشته باشد، که نگاه ویژه به مسائل اجتماعی جامعه را مورد توجه قرار دهد اما این فعالیت متاسفانه در دوره قبل کم رنگ بود.

رفیعی خاطرنشان ساخت: در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابانی، متکدیان و... همکاری شهرداری قبلا خوب نبود و امیدواریم در این دوره به این مسائل بیشتر توجه شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان دانش مدار و تخصصی است و در دو جبهه به مردم خدمات ارائه می دهد که جبهه اول شامل خدمات عمومی مثل مهدهای کودک، مشاوره در زمینه های مختلف و... و جبهه دیگر ارائه خدمات به گروه های خاص تحت پوشش این سازمان موسوم به مددجویان است.

رفیعی ادامه داد: ارائه خدمات به مددجویان به پنج گروه تقسیم می شود که عمده این افراد را معلولین تشکیل می دهند و از خدمات خاصی نسبت به شرایط جسمی و فیزیکی خود برخودار هستند.

وی تصریح کرد: گروه دیگر را مددجویان بی سرپرست تشکیل می دهند که در این رابطه یک شیر خوارگاه برای نوزادان تازه به دنیا آمده تا سه ساله در اراک فعال است و همچنین تعدادی خانه های نوجوانان نیز در اراک و خمین فعالیت دارند که به ایتام خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سومین گروه که تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند زنان سرپرست خانوار هستند که اگرچه بخش عمده این گروه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشند، اما بخشی نیز از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

رفیعی اظهار داشت: گروه چهارم را نیز معتادان به مواد مخدر تشکیل می دهند که تحت پوشش بهزیستی هستند چه افرادی  که بهبود یافته اند، چه کسانی که در مرحله ترک باشند و در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می شوند و چه کسانی که ترک می کنند و برای جلوگیری از بازگشت مجدد به سمت اعتیاد بایستی تحت حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بخش پنجمی که بهزیستی به آن ورود می کند آسیب دیدگان اجتماعی هستند، بیان کرد: آسیب دیدگان در این حوزه به شدت روبه افزایش هستند و هر روز که می گذرد پیچیدگی آسیب های اجتماعی از جمله بزهکاری، زنان ویژه، دختران فراری، کودکان کار و خیابانی، تکدی گری و مسائل متعدد در فضای سایبری و مجازی افزایش یافته و منجر به بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.