نخستین دوره مسابقات سوارکاری معلولان و جانبازان کشور در اهر برگزار شد

نخستین دوره مسابقات سوارکاری معلولان و جانبازان کشور در اهر برگزار شد

نخستین دوره مسابقات سوارکاری معلولان و جانبازان کشور در اهر برگزار شد

نخستین دوره مسابقات سوارکاری معلولان و جانبازان کشور با حضور معلولان پنج استان در اهر برگزار شد.

محمدعلی جاویدی رئیس هیئت سوارکاری استان آذربایجان شرقی صبح امروز در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات سوارکاری معلولان و جانبازان کشور (جام ستارخان) که در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات نخستین دوره خود را با میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر تجربه می‌کند و این تجربه برای ورزش و جوانان استان و فدراسیون جانبازان و معلولان بسیار شیرین بود.

رئیس هیئت سوارکاری استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه از میزبانی اهری‌ها و حضور جانبازان و معلولان از جای‌جای کشور تشکر می‌کنم، افزود: به همت فدراسیون جانبازان و معلولان کشور و استان جشنواره سوارکاری جام ستارخان در تقویم ورزشی شهرستان اهر ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در این مسابقات 26 نفر از افراد دچار معلولیت از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، تهران، کرج و آذربایجان شرقی در حالی به پایان رسید که دوستان دغدغه این را داشتند که مبادا مسابقات برای معلولین عزیز غیرقابل‌تحمل باشد.

جاویدی با اشاره به اینکه امیدوارم با حمایت‌های مسئولین و دستگاه‌های متولی من‌جمله ورزش و جوانان و سایر ارگان‌ها این جشنواره و مسابقات را در راستای جذب ورزشکاران معلول و نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: این جشنواره و مسابقات که با میزبانی بسیار عالی شهرستان اهر برگزار شد یقیناً بر روحیه معلولان تأثیر خوبی خواهد داشت.

معلولیت جسمی و حرکتی محدودیت نبوده و نیست

علی کشفیا قهرمان چندین دوره پارالمپیک و رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به اینکه جانبازان الگوی جوانمردی، بصیرت و ایثار بوده و برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود جان‌فشانی نموده‌اند، اظهار کرد: صبر و استقامت جانبازان الگویی برای آحاد مردم ایران اسلامی است.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی افزود: این اسوه‌های ایثار با فداکاری وصف‌ناپذیر خود عزت و سربلندی کنونی کشورمان را رقم‌زده‌اند و به‌عنوان پرچم‌داران عزت و شرف ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: معلولیت محدودیت نبوده و چه بسیارند افرادی که با داشتن معلولیت‌های جسمی و حرکتی قله‌های رفیع پیشرفت را طی نموده‌اند و نامشان در سراسر کره خاکی ورد زبان‌هاست و همین معلولین و جانبازان ورزشکار الگو و سرمشق خوبی برای همه‌کسانی هستند که تصور می‌کنند با داشتن نقصان جسمی دنیا برای آنان تمام‌شده است.

علی کشفیا گفت: در حال حاضر جانبازان و معلولین برای حضور در معابر و خیابان‌های سطح شهر با مشکلاتی همچون ناهمواری سطوح و نبود معبر مناسب برای ویلچر و غیره مواجه هستند که همه این موارد در کمیته‌های مناسب‌سازی مطرح و اقدامات اساسی صورت گرفته است.

معلولین امروز بیش‌ازپیش نیازمند توجه و حمایت هستند

جلیل علیجانپور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر نیز در این آیین با اشاره به اینکه از ایجاد شادی و نشاط در بین معلولین خرسندیم، اظهار کرد: معلولان با توجه به روحیه‌ای که دارند امروز بیش‌ازپیش نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند و همه مردم و مسئولین در قبال آن‌ها وظیفه‌دارند.

وی ادامه داد: نخستین دوره مسابقات سوارکاری جانبازان و معلولین کشور در شهرستان اهر برگزار شد و از این بابت خوشحال هستیم حداقل برای اندک زمانی هم که شده توانستیم شور و نشاط را در بین معلولان عزیز ایجاد کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر هدف از برگزاری این مسابقات را توجه و ایجاد نشاط در بین معلولین دانست، خاطرنشان کرد: سعی داریم تا این مسابقات و جشنواره سوارکاری جام ستارخان به‌ویژه معلولین بوده هر ساله به میزبانی شهرستان اهر برگزار کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد چراکه این جامعه متعلق به معلولین نیز است.