شهر اراک در بحث مناسب‌سازی‌ها با کمبودهای زیادی روبه‌رو است

شهر اراک در بحث مناسب‌سازی‌ها با کمبودهای زیادی روبه‌رو است

شهر اراک در بحث مناسب‌سازی‌ها با کمبودهای زیادی روبه‌رو است

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهردار اراک گفت: شهر اراک در بحث مناسب‌سازی‌ها با کمبودهای زیادی روبه‌رو است.

محمدرضا خسروی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان اراک با اشاره به عملکرد شهرداری اظهار داشت: در سال‌های قبل شهر اراک از پیاده‌روهای مناسب برخوردار نبود و هر کس بنا به سلیقه  شخصی به معبرسازی و هم سطح‌سازی اقدام‌ می‌کرده و هیچ پیاده‌رو یا خیابانی وجود نداشته که سنگ فرش یکنواخت داشته باشد.

وی افزود: از سال 90 بحث مناسب‌سازی شهری و ایجاد تسهیلات برای معلولان و افراد کم‌توان و ناتوان پیگیری شد و از سال 91 تا 96 متراژهای قابل توجهی پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی شد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهردار اراک تصریح کرد: در یکی دو سال گذشته با سازمان بهزیستی و جامعه معلولان ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم و هر مکانی که مناسب‌سازی نیاز داشته به آن پرداخته شده است.

خسروی بیان کرد: در گذشته با توجه به وجود مشکل در بریل‌ها، اقدامات و اصلاحات و الگوهایی نیاز بود که این اقدامات انجام شده و بریل‌ها اصلاح‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال 93 حدود 55 هزار متر مربع کف فرش انجام شده که این مقدار در سطح کشور قابل توجه بود و در سال 94 این مقدار به 60 هزار و در سال 95 به 45 هزار متر مربع رسید.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهردار اراک عنوان کرد: در مجموع در چند سال گذشته حدود 200 هزار مترمربع کف فرش انجام شده که برای انجام آن از اجناس خوب و مرغوب استفاده شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: در زمینه جامعه معلولان و بهره‌مندی افراد کم توان و ناتوان معضلاتی وجود دارد اما تمام این موارد تنها به عهده شهرداری نیست.

وی اضافه کرد: تمام معابر خیابان امام(ره) شهر اراک همسطح سازی شده و پل‌ها و بریل‌ها به گونه‌ای طراحی شده که استانداردسازی در آن رعایت شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک تصریح کرد: در شهر اراک در بحث مناسب‌سازی‌ها کمبودهای زیادی وجود دارد،  شهرداری هم تلاش خود را انجام داده ولی با توجه به درخواست‌ها و توقعات حمایت و کمک سایر نهادها نیاز است زیرا شهرداری به تنهایی از عهده کار بر نمی‌آید.

 

موسوی‌امجد با بیان اینکه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس با حضور پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و بندرعباس برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار خواهد شد.

وی دستیابی به تئاتری قابل دسترس برای همگان، عدم توجه به تفاوت‌ها و محدودیت‌های فیزیکی و بیانی، استفاده از اندیشه‌ای متکی بر باور و زبانی مشترک، کشف استعدادهای نخبه معلولان و استفاده از توانمندی‌های این قشر را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.