۴ هزار معلول در هفت استان کشور وسایل کمک توان بخشی دریافت کرده اند

۴ هزار معلول در هفت استان کشور وسایل کمک توان بخشی دریافت کرده اند

۴ هزار معلول در هفت استان کشور وسایل کمک توان بخشی دریافت کرده اند
 

مدیرعامل موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) گفت: ۴ هزار معلول در هفت استان کشور وسایل کمک توان بخشی و کمک آموزشی رایگان دریافت کرده اند.

سید مجید میرخانی مدیرعامل موسسه توانبخشی ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف امروز(14 شهریور) در آیین افتتاحیه طرح راهی به آسمان در زاهدان بیان داشت: معلولان 3 تا 14 سال اقشار مورد هدف طرح راهی به آسمان هستند که با اهدای وسایل کمک آموزشی و کمک توان بخشی مورد حمایت قرار می گیرند.

 وی با بیان اینکه هزار معلول در هفت استان کشور وسایل کمک توان بخشی و آموزشی دریافت کرده اند، افزود: همزمان با اجرای طرح راه آسمانی کارشناسان در بین گروه های مختلف گسیل می دهیم تا یک ارزیابی دقیق از مشکلات جسمی، ذهنی و ویژگی های معلول خواهند داشت و نهایتا بسته آموزش که در نحوه مراقبت معلول مورد نیاز است در اختیارش قرار می گیرد.

 مدیرعامل موسسه توانبخشی ولیعصر با اشاره به اینکه طرح راهی به آسمان تا 23 شهریور میزبان مردم سیستان و بلوچستان خواهد بود، ادامه داد: حدود هزار کودک معلول جسمی سیستان و بلوچستان به صورت اینترنتی برای دریافت وسایل کمک توانبخشی و کمک آموزشی در قالب طرح راهی به آسمان نام نویسی کردند که از اوایل هفته کارشناسان این مجموعه با حضور در اداره کل بهزیستی استان در زاهدان اجرای این طرح را آغاز کردند که مراسم افتتاحیه آن به صورت رسمی امروز برگزار شد.

 گفتنی است در سیستان و بلوچستان 42 هزار معلول جسمی، ذهنی، نابینایی و ناشنوایی وجود دارد که نیاز به وسایل توانبخشی خللی بود که برای آنان احساس می شود.