معاینه پزشکی رایگان در سیروان/ لزوم متناسب سازی معابر ملکشاهی

معاینه پزشکی رایگان در سیروان/ لزوم متناسب سازی معابر ملکشاهی

معاینه پزشکی رایگان در سیروان/ لزوم متناسب سازی معابر ملکشاهی

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر ایلام از ویزیت رایگان جمعی از مردم روستاهای چم روته و نثار مله ماران شهرستان سیروان خبر داد.

 صادق رضا پسند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان ایلام با همکاری شبکه بهداشت شهرستان سیروان و با هدف بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم و ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان این اقدام را انجام دادند.
وی ادامه داد: در این طرح معاینه اهالی روستا توسط پزشکان عمومی انجام و علاوه بر تجویز و توزیع دارو به صورت رایگان به مبلغ 30 میلیون ریال ارایه آموزش‌های روانشناسی به مردم نیز انجام گرفت.
وی اضافه کرد: در این برنامه پزشک، روانشناس، پرستار، کارکنان این جمعیت و خیران هلال احمر حضور داشتند و به ارایه خدمات به مردم پرداختند و 150 نفر نیز ویزیت رایگان شدند.

**انطباق معابر شهری و اداری ملکشاهی با نیاز جانبازان و معلولان ضروریست
  مدیر بهزیستی ملکشاهی اظهار کرد: مناسب نبودن معابر شهری و اداری در سه شهر ارکواز ،دلگشا ومهر جهت تردد جامعه معلول و ناتوان جسمی مشکلاتی برای این اقشار ایجاد کرده که نیازمند مناسب سازی است.
محمد رسول وندی روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیته مناسب سازی معابر شهری و اداری ملکشاهی به خبرنگار ایرنا گفت: اقشار جانباز ،معلول و سالمندان به مانند سایر افراد عادی جهت امورات روزمره نیازمند تردد در معابر شهری و اداری هستند که باید این فضاها مناسب سازی شود .
مدیر بهزیستی ملکشاهی اظهار کرد: متاسفانه شهرستان ملکشاهی علی رغم تعداد قابل توجهی از جانبازان ،معلولان جسمی و سالمندان فاقد استانداردهای مناسب معابرشهری و اداری جهت تردد این اقشار است.
وی ابراز امیدورای کرد: با مساعدت شهرداری ها معابر و فضاهای عمومی از قبیل پارک ها ،پیاده روها و المان شهری در سه شهر ارکواز ، دلگشا و مهر جهت تسهیل تردد معلولان مناسب سازی شود.
رسول وندی با ابراز تأسف از فضاهای اداری در برخی ادارات و بانکها که بیشترین تردد اقشار ناتوان جسمی را دارند گفت : نباید نسبت به این امر انسان دوستانه بی تفاوت بود.
مدیر بهزیستی ملکشاهی یاداور شد : امیدورایم هر چه زودتر ادارات و بانکهای دولتی و دیگر نهادها نسبت به استاندارد سازی و مناسب سازی تردد معلولان اقدام نمایند.
بیش از 800 معلول و ناتوان جسمی حرکتی ،صدها سالمند و تعدادی از جانبازان از جمعیت 22 هزار نفری ملکشاهی نیازمند مناسب سازی فضاهای شهری و اداری هستند.