مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است

مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است

مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: روند مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است.

محمد محمدی قیداری به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی  استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حاضر  بیش از ۲۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده اند. 

وی با بیان اینکه مناسب سازی فرهنگی برای معلولان در جامعه  به خوبی در استان زنجان  اجرا شده است، اظهار کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر مناسب سازی محیط های فرهنگی به خوبی جا افتاده و توسعه یافته است.  

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره مناسب سازی فضا ها برای معلولان اشاره کرد و گفت: جامعه حمایت از حقوق معلولان، سازمان ها و نهادهای مرتبط در تلاش برای تحقق این امر هستند تا اماکن عمومی و مبلمان شهری را برای معلولان مناسب سازی کنند که سازمان بهزیستی ناظر این امر است و دبیرخانه آن در سازمان بهزیستی قرار دارد.

محمدی قیداری تاکید کرد: فراهم کردن بستر فیزیکی مهمترین موضوع برای معلولین است  و از سال۸۳ تا به امروز در طول هشت سال مناسب سازی فرهنگی رشد پیدا کرده است و این موضوع در بین  عموم مردم جا افتاده است و مناسب سازی فیزیکی نیاز به اعتبارات دارد. 

وی افزود: در پروژه های جدید باید مناسب سازی رعایت شود که اگر این امر محقق نشود برای این پروژه ها پایان کار صادر نمی شود و توجه به مناسب سازی فرهنگی و فیزیکی باعث ارتقای اعتماد به نفس معلولان می شود. 

محمدی قیداری ابراز کرد:  یک معلول باید در زمینه توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند شود و بستر فیزیکی و فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش معلولان در جامعه فراهم شود و آماده شدن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای حضور معلولین در عرصه‌های مختلف و استفاده از توانمندی‌های بالقوه آن‌ها در جامعه است.