اهتمام ویژه شورای شهر شیراز در رعایت حقوق جانبازان و معلولان

اهتمام ویژه شورای شهر شیراز در رعایت حقوق جانبازان و معلولان

اهتمام ویژه شورای شهر شیراز در رعایت حقوق جانبازان و معلولان

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد كه این شورا اهتمام ویژه در رعایت حقوق اقشار مختلف جامعه از جمله جانبازان، نابینایان، معلولان، کودکان، سالخوردگان و غیره در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز دارد.

احمد تنوری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، ۱۳ شهریورماه در آئین افتتاحیه جشنواره شب‌های شهروندی با بیان اینكه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مبدع بسیاری از طرح‌های آموزش حقوق شهروندی است، گفت: امروز شهر شیراز در زمینه آموزش حقوق شهروندی از سایر شهرهای ایران جلوتر است و راهکاری که سازمان فرهنگی انجام داده در بعضی از موارد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی اظهار كرد: حفظ و حراست از حقوق شهروندان در ارتباط با پروژه‌های شهرداری شیراز مهم‌ترین مسئله‌ای است که توسط شورای پنجم شهر شیراز دنبال می‌شود.

عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان فرهنگی اجتماعی گفت: شورای پنجم شهر شیراز اهتمام ویژه در رعایت حقوق اقشار مختلف جامعه از جمله جانبازان، نابینایان، معلولان، کودکان، سالخوردگان و غیره در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز دارد.

تنوری افزود: البته پروژه‌هایی که تاکنون اجرا شده است ممکن است چنین امکانی نداشته باشد اما برای پروژه‌های آتی این موضوع رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای پنجم به سمت معاضدت در ارتباط با آموزش شهروندان در دفاع از حقوق خودشان در ارتباط با شهرداری است، گفت: اجازه نخواهیم داد کمترین حقی از شهروندی در مراجع قضاوتی مستمر در کمیسیون‌های شهرداری از جمله کمیسیون ماده ۱۰۰ ، کمیسیون ماده ۷۷ و کمیسیون ماده ۷ فضای سبز شهری تضییع شود.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در شورای پنجم کمیته رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی فعال‌تر و پویاتر از پیش تلاش می‌کند و در محل شورای شهر در بافت تاریخی شهر شیراز پذیرای تک تک شهروندان آماده دریافت پیشنهاد، انتقاد و یا شکوائیه از سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق است.

تنوری همچنین به وجود مشاغل مزاحم در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برطرف کردن این مشکل براساس قانون بر عهده شهرداری است و با توجه به اعتراضاتی که مردم شیراز به صنایع آلاینده دارند، پیگیری خروج آن‌ها از سطح شهر در شورای پنجم دنبال می‌شود.