استانداردهای مراکز بهزیستی باید به روز شود

استانداردهای مراکز بهزیستی باید به روز شود

استانداردهای مراکز بهزیستی باید به روز شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید برورود جدی کمیسیون متبوع خود به نظارت بر مراکز نگهداری از معلولان،گفت: استانداردهای حمایت از معلولان باید به روز شود.

زهرا ساعی با بیان اینکه نظارت ها برعملکرد مراکز نگهداری از معلولان باید افزایش پیدا کند، گفت: مسائل و مشکلات مطرح شده درخصوص مراکز نگهداری از معلولان باید بررسی و صحت آنها اثبات شود، نمی توان با پیش داوری اقدامات سازمان بهزیستی را مورد انتقاد قرارداد؛ البته  بازرسی و نظارت براین مراکز از سال گذشته نیز دردستور کمیسیون اجتماعی قرار داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نحوه نگهداری، پیگیری مسائل بهداشتی و درمانی و مواد غذایی مصرفی برای این قشر باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اخبار مطرح شده مبنی بروجود برخی مشکلات درمراگزنگهداری از معلولان حکایت از آن دارد که دستگاه های نظارتی باید با قدرت بیشتری ورود کرده و درصورت وجود مشکل با افراد خاطی به شدت برخورد شود.

وی با بیان اینکه معلولان افراد کم توان و یا نا توان هستند، تصریح کرد: مسئولیت ها در مقابل معلولان باید به درستی انجام شود، ضمن اینکه سوء مدیریت ها نیز بایدرفع و مشکلات با دقت مورد رسیدگی قرارگیرد؛ البته برخی مراکز نیز عملکرد قابل قبولی داشته و دراین حوزه تلاش های بسیاری درجهت کاهش مشکلات این قشرصورت می گیرد، بنابراین نمی توان اقدامات همه مددکاران دراین حوزه را با طرح برخی مسائل مورد انتقاد قرار داد.

ساعی با تاکید برورود جدی کمیسیون اجتماعی به نظارت بهزیستی برعملکرد مراکز نگهداری از معلولان، گفت: پس ازتعطیلات این موضوع دردستور کار قرار گرفته و بازدیدهایی از این مراکز به عمل خواهد آمد، البته فراکسیون حمایت ازحقوق معلولان نیز درصورت لزوم موارد را پیگیری می کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه مسئولان بهزیستی باید استانداردهای موردنظر در حمایت از معلولان را به روز رسانی کنند، افزود: اگر مشکلاتی وجود دارد باید درجهت رفع آن اقدام کرد، نمی توان با وجود مشکلات معلولان را دچار آسیب کرد.